Avatar billede Nostromo Juniormester
04. maj 2018 - 20:16 Der er 9 kommentarer

En mail box

Hej med jer,

der hvor jeg arbejder samarbejder vi med kommuner og det er nødvendigt for os at sende krypterede mail. Dette er dog lidt omstændigt da man skal skive en kode for at låse sin mail op.
kender I et mail stystem der kan stå for al krypteringssikkerheden så medarbejderne slipper ?
Avatar billede schack Mester
04. maj 2018 - 20:47 #1
Jeg tror det er dem her du skal have fat i : http://sepo.dk/
Avatar billede Nostromo Juniormester
04. maj 2018 - 21:01 #2
Hej Schack,

Tak for hurtigt svar jeg vil kigge på det..

er der andre der kan anbefales...
Avatar billede schack Mester
04. maj 2018 - 21:08 #3
Jeg er ikke sikker men jeg tror nok mere eller mindre sepo er standarden man bruger her i DK, jeg kan se skat bruger dem, og flere banker anvender også sepo
Avatar billede schack Mester
04. maj 2018 - 21:16 #4
Hvis du vil undersøge om et givent firma anvender dem, kan du som reglen se det i deres SPF record, den indeholder så bla. "include:o._spf.hostedsepo.dk"
Brug eventuelt Dmarcian SPF survey hvis du ikke er til nslookup og den slags.
Her et opslag på skat.dk
https://dmarcian.com/spf-survey/skat.dk
Avatar billede Nostromo Juniormester
04. maj 2018 - 21:24 #5
Ok, tak.
det lyder bare som en dyr løsning...
Avatar billede schack Mester
05. maj 2018 - 07:39 #6
Det tror jeg roligt du kan regne med det er :-)
Specielt når man tager i betragtning det bare er en overbygning på en masse gratis standarder.
Det er endda ikke alt de har lige godt styr på hos Sepo, f.eks kan deres eget domæne meget nemt misbruges til phishing: https://status.dmarc.dk/?search=sepo.dk
Avatar billede puren Ekspert
05. maj 2018 - 12:49 #7
protonmail.com (Open Source)

efter har have kikket lidt på sepo så er der flere og flere alarm kolkker der ringer... de skriver bl.a. at de har være i luften siden 2003 men jeg kan ikke finde deres CVR- nr så kan ikke tjekke det,
Avatar billede Nostromo Juniormester
06. maj 2018 - 21:41 #8
Tak til jer..

Puren, jeg kan se de er en del af et større selskab.. itrelation.dk.
Nu er jeg lige vidt.. hmmm.. er der ikke en der kender en løsning
Avatar billede puren Ekspert
07. maj 2018 - 09:10 #9
Nostromo >> ellers må du jo nøjes med at bruge e-boks... det er sikker e-mail og som ikke kan hackes (siger de inde hos kommunen)