Avatar billede allan mikkelsen Praktikant
08. maj 2018 - 19:09 Der er 7 kommentarer

internet adgang

jeg har altid haft en trådløs router, nu har jeg fået ny bopæl og har fået udleveret en ikke trådløs router af mærket dray tek vigor 2120. så mit spørgsmål er ganske enkelt, hvordan jeg kan få adgang til nettet trådløst, for det kan vel ikke passe at den ikke trådløse router skal kobles sammen med en trådløs router via et kabel?
hilsen Allan
Avatar billede INK Ekspert
08. maj 2018 - 19:39 #1
Hvem leverer din router?
Ifølge denne side findes den også i en wifi udgave
https://www.draytek.com/en/products/products-a-z/router.all/vigor2120-series

Du skriver din model er uden wifi, og så er løsninger desværre som du beskriver.

Oplys lige din leverandør af internet, så er der nok nogen der har mere kendskab til routeren.
Avatar billede allan mikkelsen Praktikant
08. maj 2018 - 19:57 #2
hej Ink. Udbyderen er connect me
Avatar billede puren Ekspert
08. maj 2018 - 20:29 #3
mange gør det på den måde at sætte en trådløs router efter en ikke trådløs router, gamle dage da ingen fik trådløs router købte man selv et AP (access punkt)

for 99% af den danske befolkning der det pisse ligegyldigt at man har 2 router efter hinanden
Avatar billede KHN Guru
08. maj 2018 - 21:21 #4
Hej Allan - hvis du kigger på denne vejledning http://www.draytektr.com/documents/product/BC8C6599-C662-9956-20B969F7B3B0B2DA.pdf under punkt 3.3 Wireless Configuration - så er den model du skal have for at komme på trådløs Internet en Vigor2120n-plus hvis det skal være samme model.

Mvh. Kenneth
Avatar billede INK Ekspert
08. maj 2018 - 21:43 #5
Kontakt ConnectMe og hør om de vil bytte routeren til den trådløse model. Ellers må du selv købe og tilslutte. I så fald er der nogle finter med DHCP server mm. Se dette link
https://www.geekyhardware.com/lav-router-om-til-access-point/
Avatar billede posten Ekspert
11. maj 2018 - 05:14 #6
jeg vil som i #4 anbefale de får den byttet til Vigor2120n-plus  ellers må du jo "bare" koble din egen router til
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. maj 2018 - 09:40 #7
Et par ting du lige skal väre opmärksom på:

1. Mange gange er de trådlöse routere som internet provideren deler ud noget bras hvad WiFi angår
2. Skal du betale ekstra, ville jeg sige nej og köbe min egen router, netop pga ovenstående