Avatar billede TheJoker Juniormester
08. maj 2018 - 22:57 Der er 4 kommentarer

Søger en NUC til afspilning af 4K

Hej alle

Håber der er en derude der har erfaring med følgende enheder.
Jeg kører pt en gammel nuc box som har afspillet film via Kodi fint i 1080p.

Men er igang med at opgradere mit system og har lige anskaffet mig en Synology box der har kræfter nok til at afspille 4K film. Dette er testet da min main pc godt kan afspille det.

Men jeg har kigget på en Intel NUC med både i3 og i5 processor.
Og er næsten ikke i tvivl om at i5'eren kan afspille det.
Men kan i3'eren? Og kan man gå helt ned til en celeron processer af de nye
Som man kan se herinde : https://www.intel.co.uk/content/www/uk/en/products/boards-kits/nuc/kits.html

Eller hvis i har andre anbefaliger, som f.eks nvidia shield eller lignende?

Eneste krav jeg har er den skal kunne spille 4K og Atmos lyd.
Avatar billede bdf Mester
09. maj 2018 - 08:08 #1
Har du overvejet en Nvidia Shield med Kodi installeret? har selv et setup med Synology og 3 stk Nvidia Shild, de æder ALT ;-)
Avatar billede Rune1983 Ekspert
09. maj 2018 - 10:32 #2
Kodi fås også til Raspberry Pi. Ved ikke hvordan det køre. Men på deres hjemmeside https://kodi.tv findes download til Raspberry Pi.
Avatar billede TheJoker Juniormester
09. maj 2018 - 15:26 #3
@BDF
Når du siger den æder alt. Så er det også 4K og Atmos?
Kan jeg installere Emby mon til Kodi også? :)

Hvordan er den når man "browser" i Nvidia Shield. Er den snappy? har den loading tider etc?
Avatar billede TheJoker Juniormester
09. maj 2018 - 15:42 #4
@BDF Og den kan også afspille Netflix 4K kan jeg se?
Samt Amazon Prime 4k
Mere så jeg ikke behøver et Apple TV4