Avatar billede BBB Praktikant
19. maj 2018 - 17:55 Der er 4 kommentarer

VBA: hvordan vælger man bestemte celler i VBA?

Hej,
Jeg har prøvet flere koder uden held.
Jeg har et excelark med 1800 rækker og følgende kolonner: ProgramCode, StudyBoard, FacultyID og ProgramType.
i Kolonnen StudyBoard er der nogen celler der er tomme. Jeg skal så finde alle de tomme felter i StudyBoard og deres tilhørende information fra de andre kolonner.
Når jeg har fundet de ønskede celler, skal de overskrives i et nyt ark, så man kan se dem alle.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Tak på forhånd.
Avatar billede store-morten Ekspert
19. maj 2018 - 18:09 #1
Og det skal være VBA?
Ellers kan filter måske bruges?
Avatar billede BBB Praktikant
19. maj 2018 - 18:12 #2
Jeg skal helst bruge det i VBA.
Avatar billede store-morten Ekspert
19. maj 2018 - 19:25 #3
Prøv i et test ark
Sub test()

'Gennemløber Ark2 B1:B20
For Each c In Worksheets("Ark2").Range("B1:B20").Cells
    'Tjekker om cellen er "Tom"
    If IsEmpty(c.Value) Then
        'Finder sidste tomme række på Ark3 i kolonne A
        SidsteRække = Worksheets("Ark3").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
        'Kopierer celler i rækken ( B -1 og B +2 alså A:D i rækken)
        Worksheets("Ark2").Range(c.Offset(0, -1), c.Offset(0, 2)).Copy _
        Destination:=Worksheets("Ark3").Range("A" & SidsteRække)
        'Og indsætter på Ark3 i første tomme række

    End If

Next c
End Sub
Avatar billede BBB Praktikant
19. maj 2018 - 20:59 #4
Det virkede ikke helt for mig, men jeg har fået det løst. Tak for din tid og hjælp.