Avatar billede jcr18 Professor
22. maj 2018 - 21:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ekstern grafik kort med 3 indgange?

Jeg har ikke været på edb banen i over 6 år, så meget må være sket.
Jeg har i mit daglige arbejde nu brug for 3 skærme i stedet for de 2 jeg har. Begge skærme har DVI-indgange.
Jeg vil gerne kunne fortsætte med at benytte mit bundkort som er et ASUS B85M-E. (det interne grafikkort er defekt, alt andet kører virkelig godt.
Mit spørgsmål går på hvilken løsning I vil foreslå?
Og om det overhovedet kan lade sig gøre at udnytte mit nuværende bundkort til formålet?
Prisen er ikke umiddelbart afgørende.
Avatar billede jcr18 Professor
22. maj 2018 - 21:31 #1
Her et billed af mit bundkort: https://www.asus.com/dk/Motherboards/B85ME/
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. maj 2018 - 21:53 #2
Well, der er jo godt nok en ekstra PCIx-port, så det burde jo kunne tage et grafikkort mere ombord, men hastigheden kommer nok til at lide lidt under det.

Tråden her bekræfter også, at det er understøttet:
http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-3289465/asus-b85m-csm-run-graphics-cards-simultaneously.html

Med det sagt, så kan du vælge hvad som helst, så længe det ikke handler om gaming.
Avatar billede jcr18 Professor
22. maj 2018 - 22:04 #3
Er bange for du har ret mht. hastigheden. Da jeg arbejder med valutahandel er det ekstrem vigtigt at hele pc`en bare kører, og i særdeleshed grafikkortet da afvikling af grafer, kursbevægelser osv. nok er temmelig krævende.
Har du en idè om man kan få eksterne grafikkort nu om dage med 3 eller flere indgange? Hvis det kræver nyt bundkort til formålet kan jeg ligeså godt tage tyren ved hornene og så investere i den optimale pc. Ram på de der 8 GB ved jeg ikke er nok. Det stof er jeg ikke godt nok inde i til at kunne vurdere.
Har ledt efter nogle troværdige test resultater på disse bundkort og især grafikkort men kender ingen sider man kan sige at de er mere eller mindre uafhængig.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. maj 2018 - 22:17 #4
I forhold til benchmarks, kan du sagtens stole på TomsHardware,  AnandTech og UserBenchmark.

Hvis du vælger et godt kort efter dagens standard, f.eks. et GTX1080, kan det mageligt trække 3 skærme, hvis du bytter dit nuværende kort i den gule slot ud med det nye.
Avatar billede jcr18 Professor
22. maj 2018 - 22:20 #5
Takker for info. Tråden her bliver gemt til senere brug:)
Avatar billede jcr18 Professor
23. maj 2018 - 09:38 #6
CRKrogh  > Jeg bestiller helt sikkert kortet i dag efter dine anbefalinger. https://www.dustinhome.dk/product/5010969270/geforce-gtx-1080-windforce-oc?ssel=false&LGWCODE=5010969270;90883;5443&gclid=CjwKCAjw_47YBRBxEiwAYuKdw6dknsxUCUDOCNLqp0PRdb4Z7bXO09dIIcapYV6tXXqNqAPIdyEnKRoCyP4QAvD_BwE eller her: https://www.edbpriser.dk/produkt/gigabyte-geforce-gtx-1070-ti-windforce-8g/

Det ser ud til at der er et behov for en 8 pins strømforbindelse. Jeg aner ikke om 500 w er muligt at tilføre grafikkortet? Der sidder en seasonic strømforsyning og pc`en var en af deres bedste komputere for 4 år tilbage. (påstod de i hvert fald)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2018 - 09:48 #7
fra din strømforsyning er der måske 2 4-bens stik som kan samles til et 8-ben. de er kvadratiske i endefladen med en lille tap der gør, at de kun kan samles på en måde.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. maj 2018 - 10:01 #8
Det står på din strømforsyning, hvor mange watt den kan levere.

Min opfattelse er, at mange overvurderer det reelle behov, men lad os høre hvad der står på den; mon ikke det er fint som det er?
Avatar billede jcr18 Professor
23. maj 2018 - 10:05 #9
Claes57 > Ja disse er der men er ikke klar over hvad du mener med "at samle til et 8-ben" ?  Jeg forestiller mig egentlig bare at man kan købe en adapter til 8-pin? Noget i stil med denne her type: http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=474991
Avatar billede jcr18 Professor
23. maj 2018 - 11:10 #10
MM vision support vil anbefale mig denne her: https://www.mm-vision.dk/Asus-Expedtion-GeForce-GTX1050-2GB ellers vil strømforsyningen ikke kunne klare opgaven. Problemet er bare at grafikkortet ikke umiddelbart understøtter 3 skærme som jeg ser det (support siger ja til muligheden). Hvad mener I evt?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2018 - 11:25 #11
der er to små firkantede stik med 4 ben (de ene er buet i endefladen, så det kun kan bruges på én måde), og hvis de holdes ved siden af hinanden, så har de benkonfigurationen til et 8-ben stik - de kan kun holdes sammen på en side - se evt på grafikkortet og de to buede ben - så giver det sig.
Der skal ikke købes nyt - og dit link er også til 6-ben, som ikke vil virke her.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2018 - 14:17 #13
yep - mht strøm.
ASUS unplugged cards get you instant graphics upgrades with only motherboard power needed.
Så ikke ekstra strøm direkte.