Avatar billede MN96 Praktikant
27. maj 2018 - 03:02 Der er 3 kommentarer

Liste med If funktion

Hej
Jeg har en opgave, hvor jeg skal skal lave en VBA kode med IF funktion, hvor følgende skal gælde:

Hvis Kolonne J = B og B < 132 = Forsinket
Hvis kolonne J = M og M < 134 = Forsinket

Derefter skal jeg lave en liste med de forsinkede studerende og har infomationer fra sammen række. VBA er ikke min stærkeste side, men her er hvad jeg er kommet frem til med if funktionen:

Sub Forsinket()
Dim Status As Single
Dim J As Range
Dim E As Range

If J = B And E < 132 Then
        Status = "Forsinket"

    ElseIf J = B And E > 132 Then
        Status = "Ikke forsinket"

    ElseIf J = M And E < 134 Then
        Status = "Forsinket"

    ElseIf J = M And E > 134 Then

        Status = "Ikke Forsinket"

End If

End Sub

Jeg ved ikke, hvordan jeg kan lave en liste der samler alle de "forsinket" sammen med infomationer fra samme række.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2018 - 07:52 #1
du skal jo huske at definere B og M..
Avatar billede finb Ekspert
27. maj 2018 - 09:49 #2
Prøv med
.offset(r,c) ''' 'rem row, column
fx
.offset(0,5)
eller
.offset(0,-2)
Avatar billede MN96 Praktikant
27. maj 2018 - 12:06 #3
#2 B og M er det der burde stå i Kolonne J, hvad kan de defineres som?

#3 Forstår ikke helt det du har skrevet. Kan du prøve at komme med et eks. på en kode?