Avatar billede boro23 Forsker
28. maj 2018 - 10:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VBA eller Formelhjælp

Hjæælp, er ved at gå op i limningen af ren frustration:-(
Er det en venlig ekspert der kan bidrage med noget hjælp?
Jeg har et ark med varenumre i kol A:E, data i kolonnerne kan være fra 3 til 1000 rækker. Mit problem er, at jeg skal ha' samlet alle varenumrene fra kolonnerne i én kolonne og have frasorteret dubletter, kan det løses med formel eller vba?
Avatar billede ebea Ekspert
28. maj 2018 - 11:18 #1
Du kan godt bruge en kombination af Formel, og så "fjern dubletter" fra menuen "Data". Formlen herunder, til at samle dine kolonner til én kolonne.
Indsæt den i den kolonne du vil bruge, og kopier den nedad, så langt som dine data skal gå. Efterfølgende så brug "fjern dubletter".
=INDEKS($A$1:$E$1000;1+HELTAL((RÆKKE(A1)-1)/KOLONNER($A$1:$E$1000));REST(RÆKKE(A1)-1+KOLONNER($A$1:$E$1000);KOLONNER($A$1:$E$1000))+1)
Avatar billede boro23 Forsker
28. maj 2018 - 12:24 #2
1000 tak for hjælpen, så bliver det alligevel en god mandag
Avatar billede ebea Ekspert
28. maj 2018 - 12:35 #3
#2  -  Du er velkommen - lad os håbe den fortsætter (den gode Mandag) ;-)