Avatar billede Ludvig Johansen Juniormester
03. juni 2018 - 17:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mit wifi duer ikke

Hej. Mit wifi er begyndt at sige at der er ingen internet forbindelse, når jeg forbinder med min router. Jeg har prøvet at genstarte både routeren og computeren med ingen ting virker. På mine andre enheder virker internettet fint, så hvad kan være i vejen?
Med venlig hilsen Ludvig
Avatar billede posten Ekspert
04. juni 2018 - 10:25 #1
du bruger unødigt tid ved at genstarte det du skal det er at la din pc rep. forbindelsen til din router genstart er INGEN  løsning med mindre du får beskeden på din skærm
Avatar billede Ludvig Johansen Juniormester
04. juni 2018 - 16:28 #2
Jeg har prøvet at få min pc til rep. Forbindelsen, men den siger bare at jeg skal genstarte bredbåndsmodemnet hvilket jeg så har gjort men det virkede bare ikke😢
Avatar billede Ludvig Johansen Juniormester
04. juni 2018 - 16:30 #3
Jeg har også prøvet at putte et Lan-kabel i, men den siger stadigvæk at der ikke er nogen internet adgang.
Avatar billede posten Ekspert
05. juni 2018 - 10:00 #4
de andre ting der virker på dit modem er der mon evt. en anden pc ??
så prøv denne med et kabel når det så er gjort logger du ind til routeren og evt. skifer kanal tjek først med de andre router du kan se hvad kanal de bruger så  find den kanal de andre ikke bruger
Avatar billede Rune1983 Ekspert
05. juni 2018 - 12:57 #5
Som det første kontrollere man følgende.
Din netforbindelse IKKE er deaktiveret.
Kontroller der IKKE er sat statisk IP på netforbindelsen.

Hvis stadig problem. Kom med nogle flere oplysninger. Hvilket styresystem anvender du? Hvad har du prøvet?
Avatar billede Ludvig Johansen Juniormester
16. juni 2018 - 18:06 #6
WiFi er ikke deaktiveret, og jeg kan ikke se om statisk IP er slået til, men jeg tror det ikke. Jeg brugt styresystem Windows 10, og jeg har prøvet det i har skrevet og det som computeren siger, routeren bruger kanal 8 og jeg kan ikke logge ind og skifte kanal fordi jeg plejer at bruge internet Explorer til at logge ind med og det kan jeg jo ikke når jeg ikke har internet / WiFi. :-(
Avatar billede posten Ekspert
16. juni 2018 - 23:45 #7
du kan da ALTID logge ind i din router da det jo ikke kræver noget internet kun dit netværksstik men hvilken router er det ??
Avatar billede Ludvig Johansen Juniormester
19. juni 2018 - 16:34 #8
Når ja nu har fundet ud af det, men det virker stadigvæk ikke. Min router er en fra orbi. ;-)
Avatar billede posten Ekspert
20. juni 2018 - 01:16 #9
hvad virker stadig ikke nettet eller kan du ikke komme ind i din router ??
Avatar billede Ludvig Johansen Juniormester
04. juli 2018 - 16:36 #10
på det tidspunkt var det bare nettet der ikke virkede. men nu har jeg fået det hele til t virke igen. :-)