Avatar billede poes Novice
13. juni 2018 - 22:16 Der er 3 kommentarer

BT Headset - Lyd forsvinder når Mic aktiveres

Hey Eksperter,

Jeg har et irriterende problem med mit G2 Stereo bluetooth headset. Det har før virket uden problemer. Problemet opstod for nyligt, da jeg som vanligt koblet mit headset til, og gik ind i et spil, hvorefter lyden forsvandt.

Jeg har nu fået isoleret problemet ved at konstatere, i Sounds, at der er lyd i mit headset, indtil jeg skifter til Recording tab'en. Her forsvinder lyden med det samme, og kommer tilbage så snart jeg skifter til en hvilken som helst anden tab i Sounds vinduet. (Jeg formoder derfor det er når Mic'en bliver aktiveret, at jeg mister lyd.)

Jeg bruger dette headset til gaming, og vil derfor meget gerne have både lyd og mic tændt samtidigt.

Jeg har sat mit G2 headset som default device i både Playback og Recording tab'en, og har leget med at slå til/fra både Audio Enhancement og Exclusive Mode, uden resultat.

Kan I hjælpe her?

Jeg kører med Win 10. Sig til hvad I ellers har brug for af info. (PS: har tjekket om driver ku opdateres)
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2018 - 11:05 #1
prøv og se om dit headset virker på en anden pc som det skal
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2018 - 14:12 #2
med recording sender du vel lyd til en fil, og derfor ikke til højttalere/headset - se efter, om den sender output til headset i lydindstillinger.
Det er muligvis en driveropdatering samtidig med 1803 versionen.
Avatar billede poes Novice
15. juni 2018 - 18:26 #3
beklager den sene tilbagemelding... jeg afventer stadig muligheden for at teste headset af på anden pc, hvilket nok først bliver i næste uge. Det fungerer til gengæld fint på min tlf.
@claes57, jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med at Recording sender lyd til en fil? Jeg har, som beskrevet i mit indlæg, sikret mig at mit headset er sat som default device i Recording tab'en, under lydinstillinger. Jeg har selv overvejet om det er en Win10 update der er problemet, men ved ikke umiddelbart hvad jeg skal gøre ved det i så fald. Drivers er fuldt opdateret, og jeg får ikke muligheden for at rulle tilbage til en tidligere driver.
Jeg er stadig meget lydhør for løsningsforslag :)