Avatar billede Pia Novice
27. juni 2018 - 10:48 Der er 4 kommentarer

udskriftsprocessoren findes ikke epson

jeg har købt en Epson printer WF 2630 og havde installeret den og den virkede uproblematisk. Pludselig virkede den ikke - og når jeg tjekker enheder, står den kun som scanner!
Har afinstalleret alle Epson filer - og geninstalleret fra medfølgende CD - men den vil ikke tage printer driver - skriver "udskriftsprocessoren findes ikke"
HJÆLP - hvad skal jeg gøre for at rette dette?
Avatar billede Pia Novice
27. juni 2018 - 12:43 #2
jeg har prøvet at downloade - men jeg syntes ikke at jeg kan finde noget om udskriftsprocessor?
jeg har Windows 7+64bit
Avatar billede Pia Novice
27. juni 2018 - 12:48 #3
når jeg forsøger at installere printeren igen fra medfølgende disk - kommer denne meddelelse?
"printeren kunne ikke installeres
udskriftsprocessoren findes ikke"
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. juni 2018 - 07:24 #4
Det lyder som om din print spooler er gået ned. Det er ikke godt.

Du skal tjekke prøve fra en kommandoprompt (startet med administratorrettigheder) at skrive:

net start spooler

Hvis den kommer med positivt svar, har printsystemet været gået ned. Prøv at vente nogle sekunder, og prøv at starte igen. Får du besked om at den allerede er startet, er alt godt, men sandsynligvis siger den igen at den starter spooleren - og så har den været gået ned igen.

Er det tilfældet, skal du have afinstalleret alle printerrelaterede programmer på din PC (altså også hvis du har software for tidligere HP/Canon/Epson printere - og selvfølgelig også din Brother). Tjek med jævne mellemrum om du kan starte printspooleren, og når den ikke længere går ned med det samme, kan du begynde at installere igen, for så har du fundet det program, der får den til at brage ned.

Lykkedes det ikke, så vend tilbage, for så bliver det besværligt.