Avatar billede axel21 Juniormester
03. juli 2018 - 20:34 Der er 1 kommentar

Hjælp til at sortere tekststrenge i celler

Hej,

Jeg har denne formel hvor jeg har talt antallet af celler med flere forskellige kriterier, bl.a. række A hvor jeg søger efter ordene Op og Stills. Nu vil jeg gerne bruge samme formel, hvor cellerne i række A skal indeholde et bestemt ord f.eks. "Op" men samtidigt må samme celle ikke indeholde ordet "Stills" f.eks:

Original formel:
=SUM(COUNTIFS($A$35:$A$994;{"Op* *Stills*"};$P$35:$P$994;"<62";$I$35:$I$994;">"&$D4))

Forslag til løsning (som ikke virker):
=SUM(COUNTIFS($A$35:$A$994;{"Op"};IKKE($A$35:$A$994;{"Stills"});$P$35:$P$994;"<62";$I$35:$I$994;">"&$D4))
Avatar billede Nikolaj Forsker
05. juli 2018 - 14:30 #1
Du skriver de alle formler på engelsk, bortset fra "IKKE".
Skal det ikke være "NOT".

Ellers render jeg tør for muligheder