Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2018 - 14:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ingen meddelelser fra Mozilla Thunderbird.

Jeg har installeret Thunderbird, og det fungere udmærket. Men jeg får ingen meddelelser når der kommer ny post, jeg skal selv se efter.
Men det er vel ikke meningen?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2018 - 15:54 #1
Når du åbner programmet henter den vel automatisk de mails der ligger på serveren?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2018 - 15:56 #2
Har ikke medens jeg brugte det fået notifikation om indsendte mails. Men det er da muligt det kan indstilles. Men så skal der køre en service i baggrunden hele tiden
Avatar billede QWERTY Mester
13. juli 2018 - 16:25 #3
https://support.mozilla.org/da/kb/kan-ikke-modtage-meddelelser

Det er jo svært at hjælpe når vi ikke kender din internetudbyder
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juli 2018 - 16:27 #4
se i systembakken - der er en ikon med nye meddelelser - den skal bare være vist.
Du kan også via funktioner/indstillinger/generelt sætte hak i pop-up og/eller lyd hvis du vil have hele svineriet igang (jeg har lydfil med Helene Fischer, der siger 'du hast post')
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2018 - 17:03 #5
#1 Ja meddelelser bliver hentet, men jeg så ikke meddelen. se svar til #2.

#2 Nu har jeg været i indstillinger, hvor jeg så, at meddelelser kun vises i 10 sec. så måske har jeg ikke set dem. Nu har jeg sat tiden til 5 min, så måske det hjælper?
De burde stå til man har set dem, så man ikke går glip af noget bare fordi man henter et glas koldt hvidvin.

#3 Ja nu prøver jeg at rette i indstillinger, som skrevet til #2.
Avatar billede posten Ekspert
14. juli 2018 - 07:41 #6
kan du da se det i din web mail ??
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2018 - 07:52 #7
Prøv at gå i funktioner-kontoindstillinger-server indstillinger.
Her burde du kunne tjekke af at den henter automatisk. Du skal kunne indstille til at den henter min hvert minut. Son jeg ser det skal programmet køre i taskbar umiddelbart.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2018 - 11:20 #8
# 6 Se det i min web mail, Hvad mener du?

#7 Indstillingerne stod som: se efter mail ved opstart, og efter 10 min. som jeg har rettet til 5 min. og programmet ligger i taskbar. Og det er ikke noget problem manuelt at se mine mail.
Avatar billede posten Ekspert
14. juli 2018 - 11:40 #9
#8 de fleste mail udbydere har en web mail hvor du se dine mail's i inden de bliver hentet af dit mail program du kan f.eks vælge når du laver din opsætning om dine mail's s skal slettes når de er hentet fra din webmail
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2018 - 11:45 #10
#9 Ok.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2018 - 11:58 #11
Jeg får stadig ikke meddelelser, overvejer at købe Pop peeper pro. Den har jeg haft på prøve, og den kan alt hvad jeg behøver. https://www.esumsoft.com/buy/?prod=pppro Den koster 192 Kr.
Avatar billede posten Ekspert
14. juli 2018 - 16:32 #12
hvorfor tror du at du pludselig får post når du betaler for det ??
fortæl hellere lidt mere om hvem der er mail udbyderen + hvis du har adgang til en anden mail kan du jo derfra teste din om din mail viser dig ALT eller kun det den har lyst til
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2018 - 23:56 #13
Jeg har prøvekørt Pop Peeper. Der kommer en meddelelse hver gang, og man kan sætte programmet til åbne på skrivebordet, når der kommer post.
Men da jeg ville købe det, viste det sig, at det ikke kostede $29.95 som de reklamere med. Når man kommer til betaling, bliver der lagt 25% oven i. Det synes jeg er lusk, så jeg droppede det.
Min udbyder er yousee og jeg har gmail og outlook.
Begge konti bliver fundet fint i Thunderbird, ingen problemer der. Det er kun en meddelelse om ny post der mangler.
Da jeg for et øjeblik siden åbnede Thunderbird, og så der var kommet ny post, sprang der en meddelelse op, men den skulle bare været kommet af sig selv.
Avatar billede posten Ekspert
15. juli 2018 - 07:43 #14
når du nu har en gmail har du på google chrome det jeg kalder webmail når du vælger din startside for google chrome er der et fanblad ved siden af billeder der hedder gmail
der taster du så din gmail adresse + den kode du har valgt ved hjælp dine indstillinger kan du få den til at huske koden eller ej på samme måde går du hos outlook finder deres web side på den måde ser du så om thunderbird henter ALLE dine mail men husk du skal lave 3 forskellige opsætninger i thunderburd
denne : https://profil.yousee.dk/?context=mail er så link til webmail hos you see så det er bare at forsøge sig frem
ang. webmail hos outlook er det på samme måde som godmail at det er webmail du er inde på dér
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2018 - 10:51 #15
Jeg misforstod det  med udbyder. Yousee er min internet udbyder, men ikke min mail udbyder. Mine mail providers er gmail og outlook. De har begge en kode, og de kører fint. Thunderbird har også koderne, og den kører også fint, for så vidt, den henter mine mails, så jeg kan læse dem.
Problemet er kun, at jeg ikke får meddelelser om ny mail. Jeg har fulgt de forslag jeg har fået her på E. så det burde virke. Her er et billede af opsætningen i outlook, og det er det samme i gmail.    https://picee.dk/3873-server
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2018 - 10:53 #16
Ps. hvis du bruger en anden billede uploader: man skal trykke på billedet.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2018 - 11:07 #17
På trods af de gode forslag jeg har fået, og som jeg har fulgt, får jeg stadig ikke meddelelser fra Thunderbird. Det er ellers et godt program. Så jeg giver op.
Men tak til alle, som har deltaget i mit spørgsmål .😊