Avatar billede egedaler Juniormester
15. juli 2018 - 07:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne med word 7

Ligemeget hvilke wordfiler og excelfiler jeg modtager kan jeg ikke umiddelbart åbne dem  - der kommer en box med "Micr Off kan ikke bekræfte licensen......" og jeg kommer ikke længere. Jeg åbner så en tom word 7 fil og åbner derigennem. Men det er besværligt, og den godkender heller ikke koden fra min officepakke
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2018 - 08:23 #1
Hvilken version Office kører du?
2007?
Har du lige installeret den om?
Den skal aktiveres efter et stykke tid.
Er det som 2010 som jeg har skal du ind under fanan hjælp og aktivere den med licens nøglen
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2018 - 12:27 #2
har du alle opdateringer til office7 lagt ind? De kan nok være svære at finde, jf m$ selv "Office 2007 Thank you for using Office 2007. If you are looking for updates, Support has ended for Office 2007."
men sp3-pakken https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=27838
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. juli 2018 - 14:31 #3
Jeg har set problemet et par gange - og har skyldtes at der var installeret to forskellige udgaver af Office samtidig. Prøv at se i kontrolpanelet -> programmer (og funktioner), og se om der skulle have sneget sig en ekstra Office ind. Hvis det er tilfældet, så afinstaller den der er installeret sidst...

Hvorfor?: Den sidst installerede version er den, Windows vil åbne filer med. Da den ikke er aktiveret, fordi du ikke har licens til den, vil den brokke sig, hver gang du åbner et dokument.
Men starter du selv den ældste udgave op, som du har licens til, kan du sagtens åbne dokumenter uden problemer.
Avatar billede egedaler Juniormester
15. juli 2018 - 20:38 #4
Kære Ole Madsen
Jeg har prøvet det du foreslår - gået i Indstillinger til Apps og funktioner, og opdagede at der ogå lå en Office 365 foruden min 2007 Professional. Jeg fjernede "Off 365" og reparerede "Of.. 2007 professional" Og nu kan jeg igen åbne alle wordfiler. Mange tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2018 - 22:41 #5
#4 Sæt lige et løsningsforslag på indlæg #3 som jo var løsningen på dit spørgsmål :-)
Avatar billede egedaler Juniormester
16. juli 2018 - 05:40 #6
Håber at er klar nu, at det er #3 der er løsning - først nu forstår jeg systemet - hilsen jens