Avatar billede Chromecast Praktikant
16. juli 2018 - 21:22 Der er 6 kommentarer

Ukendt enhed

Hej.

Jeg tændte for mit tv en aften for at se lidt film på min Chromecast.
Men i det tv'et tændte kørte der et program fra Youtube på en enhed jeg ikke kender til. Min enhed hedder stue. Og den enhed der kørte hedder sofa2.

Når jeg så går ind i Google Home app'en, står der om jeg vil konfigurere sofa2 enheden. Men aner ikke hvor den kommer fra. Eller hvordan den har fundet til mit tv. Det er sket en gang. Men synes stadig det er mærkeligt.

Nogle der ved hvad det kan skyldes?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2018 - 22:25 #1
Deler du internet med andre?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2018 - 22:25 #2
Så vidt je g er forstået med det så kører Cromecast over trådløst net ikke?
Avatar billede Mikael Ekspert
17. juli 2018 - 07:04 #3
Gætter på at din Chromecast/mobil/computer har fanget en "nabos" trådløse net.. Det kan ske hvis dit eget har været "nede".. Evt. bare kortvarigt.

Har oplevet det samme, på et tidspunkt hvor jeg have 2 trådløse net i huset.
Pludselig kunne det normale og stærke net, blive overtaget af det svagere.
Avatar billede Chromecast Praktikant
17. juli 2018 - 07:49 #4
Nej, jeg deler ikke internet med andre og jo Chromecast kører over trådløst netværk.

Mikael - Okay, ja det kunne være løsningen. Ser lige om der er andre der også har et bud. :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. juli 2018 - 11:02 #5
Når du gik i Google Home app´en, kunne du så stadig se din egen "Stue"?

Men det lyder nu mest til, at din egen chromecast har været omkonfigureret til "Sofa2" af en eller anden... - en chromecast hos naboen ville jo ikke kunne vise indhold til dit TV...
Avatar billede Chromecast Praktikant
17. juli 2018 - 15:08 #6
Ole Madsen- nej lige præcis. Det er også det jeg finder mærkeligt. Men ikke desto mindre var det det der skete. Så lige at min Home app at der er kommet endnu en ny enhed op som den vil have jeg konfigurere.