Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2018 - 17:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløse hovedtelefoner til TV.

Mine trådløse Sennheiser HDR 120 II er gået i stykker og skal erstattes. Men nok ikke med samme mærke. De lyder godt nok, men når jeg stopper en Video og lyden forsvinder et par min. kommer der en voldsom, ubehagelig  susen i telefonerne.
Så jeg søger nogle, som trådløst kan sættes til mit TV, enten via USB stick eller minijack, helst med en holder, som oplader batterierne.
Jeg har selvfølgelig set på nettet, men vil gerne høre om andres erfaring.
Jeg har ikke sat en bestemt pris, men forestiller mig, at det kan gøres for omkring 1.000 - 1.200 Kr. ?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2018 - 09:11 #1
Har læst lidt om problemet. Ser ud til at denne model hoved telefon gør dette. Det er ubehageligt at opleve kan jeg godt forstå. Den lukker simpelthen ned for batteridelen og derved kommer denne susen.
På den venstre ørebøf skulle der i følge det jeg har læst,være en on/off knap du kan lukke på hvis du ved at du skal holde pause i mere end 2 minutter.
Jeg bruger ikke selv høretelefoner meget ,og har ikke andre alternativer til dig.
Ville selv læse om tester af dem før køb.
Men som med andre ting man har på kroppen, så skal man prøve dem før køb. Så du bør gå ud i en butik hvor du kan prøve dem i længere tid så du får købt det rette sæt.
God jagt :-.)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2018 - 09:27 #2
Men for at finde en ny ville jeg læse på lidt tester, og herefter ud og kigge på dem.
Kunne måske være nogle af disse man kunne kigge på:
https://www.datalife.dk/traadloese-hoeretelefoner-11-fedeste-on-ear-hoereboeffer/
https://nordjyske.dk/nyheder/test-hovedtelefoner-stoejreduktion-paa-oekonomiklasse/3807fdf7-0add-46ab-83fc-8515ecf1df4f
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2018 - 10:02 #3
Hej tak for dine indlæg. Ja du har ret med sluk knappen, men den glemmer man somme tider, når man lige skal noget i et par minutter. Og nu er de altså gået i stykker, eller måske er det senderen?
Dit link er meget interessant. Der er flere, som umiddelbart ser godt ud.
Men der er et problem med tilslutningen. Det må jeg se nærmere på, for er de beregnet til at koble til smartphones, kan jeg ikke slutte dem til TV..
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2018 - 10:07 #4
Ok. Havde nok selv prøvet en forretning hvor der både er tv og hifi udstyr i. Ville selv prøve at kigge i en Hifi Klub bitik vil jeg tro.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2018 - 10:13 #5
#3 Den har ikke gjort det hele tiden? Læste det som at det var en generel ting lige med den model. Men måske jeg har misforstået den engelske tekst ;-)
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2018 - 11:03 #6
Ja den har gjort det hele tiden. Faktisk har jeg 2 fordi senderen brændte sammen grundet at der ved en fejl blev send for stærkt strøm ind i huset.
Og du har ret, jeg bør gå ind i en forretning, og der ligger en HIFI klub inden for en halv time på cykel. Så det gør jeg. Tak for svaret. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2018 - 15:50 #7
Velbekomme :-)