Avatar billede Laursen Juniormester
24. juli 2018 - 21:57 Der er 6 kommentarer

Fluerne invaderer mit hus - hvad gør i, har i fluenet/myggenet?

Hejsa,

Jeg er simpelthen ved at blive stik tosset over alle de fluer, der bliver ved med at sætte sig på mig. Alternativet er at lukke døren, men med den varme, vi har lige nu, er det bare ikke et gyldigt alternativ.....

Jeg var i BAUHAUS for at se, om ikke de havde et fluenet ala dette https://manillo.dk/screentastic-selvlukkende-insektnet.html - så det engang på TV, og har aldrig rigtigt troet på de produkter, men et vennepar har købt et lignende i et byggemarked, så jeg håbede... men BAUHAUS havde ikke nogle på lager, og jeg er ikke ret god til at købe på internettet...

Nu har jeg klasket 6 fluer på under 10 minutter, hvilket fik mig til at lave denne tråd. Hvad gør i, for at holde fluerne ude? Lukker i døre og vinder og kører med blæser/luftkøler, eller bruger i sådan et fluenet?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2018 - 21:59 #1
forsegl med fluenet.
det mest effektive når de er kommet ind, er en fluefanger (papirrulle med klister og sukker)
Avatar billede Laursen Juniormester
24. juli 2018 - 22:03 #2
@Sidwave
Det lyder lavpraktisk, men hvis det virker, så er jeg mere end tilfreds... I den her varme, må alle metoder i brug! Tak for dit besyv
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. juli 2018 - 23:06 #3
Jeg undrer mig over de mange fluer. Til trods for varmen har jeg ikke oplevet ret mange af disse bevingede sataner denne sommer. Heller ikke hvepse har der - indtil nu - været mange af.
Avatar billede OOHHOO Juniormester
25. juli 2018 - 00:59 #4
Jeg købte i "Jem & Fix" for to år siden et insektnet til altandøren, og monterede det.
For ca. 2 uger siden fik jeg min første flue ind i lejligheden. Ingen myg.
Og fluen kom kun ind, fordi jeg havde glemt, at når der ikke er åbent ved altandøren, er der åbent fra bygningens anden side. Så husk alle åbne vinduer og døre.
Insektnettet til døren koster ca 50 kr,
Avatar billede finb Ekspert
25. juli 2018 - 08:56 #6
Insekt-klokke:
Hæld øl i en insekt-klokke,
fluerne finder op i hullet i bunden,
men kan ikke finde ud igen:
https://images.lauritz.com/images/2698A3A007FBAD97B6F7606C9242EB4D?width=300