Avatar billede gerhardpet Seniormester
31. juli 2018 - 08:42 Der er 6 kommentarer

tekst på billederne

I Picasa kunne man sætte en tekst på et foto, men det synes ikke at være muligt i Google fotos.  Jeg kan sætte en tekst ind i albums men ikke på det enkelte billede. Det undrer mig, idet man kan så meget andet
Avatar billede mort1 Ekspert
31. juli 2018 - 12:12 #1
Picasa er jo desværre ikke tilgængeligt mere - Selv har jeg investeret i Adobe Photoshop Elements, men faktisk findes der stadig adskillige gratis programmer, som er i stand til at klare opgaven. På dette link, som dog ikke er helt nyt længere, er der nævnt 6-7 stykker, et af dem falder sikkert i din smag. http://www.billigste-internet.dk/gratis-billede-redigerings-programmer/
Avatar billede mort1 Ekspert
31. juli 2018 - 12:32 #2
Et af de nævnte billedbehandlingsprogrammer er GIMP. Gimp nævnes ofte meget positivt. I ovennævnte oversigt er Gimp det program som nævnes først - I oversigten er der også et link til programmet, og ellers er der også her et link. http://www.gimp.us.com/1/gimplp3/index-lp1.php?source=bing&
Avatar billede gerhardpet Seniormester
31. juli 2018 - 14:01 #3
Hej og tak for dit svar. I mellemtiden har jeg også fundet ud af, at jeg kan benytte ud af at jeg kan sætte tekst på billederne i "paint" programmet, så med din hjælp og Paint skal jeg nok klare det, men jeg fatter bare ikke, hvorfor google har valgt ikke at videreføre den simple ting fra Picasa, når de selv siger, at de har taget det bedste fra Picasa.
Tak for dine gode tips
Avatar billede mort1 Ekspert
31. juli 2018 - 14:22 #4
Nej jeg forstår heller ikke, hvad de har tænkt på, i øvrigt forstår jeg slet ikke, at programmet skulle udgå - Måske holder filosofien om, at Google gerne vil have fingrene i (kunne styre) mest muligt af, hvad vi foretager os på nettet - Det kunne man jo ikke helt med Picasa, idet programmet lå - og redigeringen foregik på brugerens egen pc og ikke på Googles egne servere.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2018 - 09:08 #5
Picasa kan stadig hentes på nettet:
https://picasa.en.uptodown.com/windows/download
Mvh.
Lefty
Avatar billede gerhardpet Seniormester
13. august 2018 - 13:37 #6
Jeg benytter Windows10 og jeg har netop downloaded Picasa3, som jeg tidligere benyttede. Det virker fint igen.  Jeg søgte simpelthen på Picasa og fik derefter lejlighed til at downloade programmet, som jeg troede var helt udfacet
Gerhard