Avatar billede Barin998 Novice
01. august 2018 - 11:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Harddisk tom?

Jeg har en 2TB Toshiba ekstern USB-harddisk, som jeg har brugt i lang tid, uden nogen problemer.

For et stykke tid siden, kom der en fejlmelding på den, hvor jeg fik at vide, at jeg skulle formatere disken, hvilket jeg naturligvis ikke gjorde.

Jeg forsøgte lidt af hvert. Til at begynde med kunne disken slet ikke registreres, men pludselig lykkedes det at se den i Explorer. Jeg ved desværre ikke præcist, hvad der gjorde udslaget.

Nu er situationen, at Explorer fortæller mig, at der kun er ganske få GB ledig på harddisken, men når jeg åbner den, så er der ingen filer at se.

Hvad kan jeg gøre nu?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. august 2018 - 11:53 #1
via diskhåndtering se, om du ser på hele disken, eller en lille partition. Og hvis der er en stor, ubrugt del på disken, så om muligt tildel den et drevbogstav.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. august 2018 - 12:18 #2
Kunne du eventuelt Vise et skærmskud af den?
https://ibb.co/hA1ydz
Avatar billede poko1 Ekspert
01. august 2018 - 12:21 #3
Ellers tryk på WinTasten + X Samtidig og brug eventuelt Klippeværktøjet!
https://ibb.co/ntbaQe
Avatar billede Barin998 Novice
01. august 2018 - 12:41 #4
@Claes57: Den har allerede et drevbogstav.
@Poko1-a: Den er lige i gang med et forsøg. Når den er færdig tager jeg et billede af den.
@Poko1-b: Der er ikke noget at klippe. Den er tom!
Avatar billede poko1 Ekspert
01. august 2018 - 13:46 #5
Du skriver at der er ikke noget at klippe og at den er tom derfor kunne jeg vel godt få et billede som du har klippet ud fra skærmen så man kan se om der eventuelt står RAW i stedet for NTFS / FAT Eller ingenting ed Drevbogtavet`?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. august 2018 - 14:02 #6
https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
installer på intern disk og kør.
Den har bla en Partition Recovery - prøv den (på den eksterne disk)
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
01. august 2018 - 18:17 #7
Din beskrivelse passer ret godt på en Toshiba disk der har et hoved som ikke mere læser korrekt. Hvis data er vigtige, er det bedste råd at søge professionel hjælp og ikke mere forsøge noget før det er konstateret hvad der er galt med disken.

Hvis data ikke er vigtige bør du forsøge at klone disken og så herefter redde data fra klonen.
Bedste resultat vil du få med http://www.sdcomputingservice.com/hddsuperclone
Avatar billede Barin998 Novice
03. august 2018 - 12:39 #8
Hej alle ...
Beklager det sene svar. Når man endda skal arbejde i sin ferie, så er der ikke meget tid til overs ...

@Poko-1: Ja, da jeg nærlæste det, kunne jeg godt se, at vi talte forbi hinanden.
@claes57: Det prøver jeg som det næste.
@Digitalsupport.dk: Det bliver det næste igen. Det lyder som om jeg skal ud og købe en ny disk først.

Der kommer et billede: (Det er drev "D", som er på tale.
Avatar billede Barin998 Novice
03. august 2018 - 12:41 #9
Øøøhhh.. Hvordan vedhæfter jeg en fil her?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2018 - 13:00 #10
du kan fx i dropbox/onedrive/googledrev dele et billede, og kopiere linket til billedet herind.