Avatar billede Thimozabi Praktikant
05. august 2018 - 17:20 Der er 10 kommentarer

Opsætning af Tp-link t2600g-28ts til Eniig/Waoo HG2381

Hej Alle.

Første spørgsmål på siden.
Jeg håber at kunne få lidt hjælp her når min udbyder ikke er til megen hjælp, selvom da jeg bestilte produktet, lovede de at deres supportere kunne hjælpe med opsætning.

Jeg har fået fremskaffet mig en switch som nævnt i overskriften (har haft den i længere tid) og vil have denne switch til at sidde direkte på routeren fra Waoo (HG2381).
Dette har virket upåklageligt hvor jeg ikke har administreret switchen hverken via CLI og GUI.
Da switchen nu er administrerbar og jeg har fremskaffe mig lidt overvågning i form af en NVR DS-7716NI-E4/16P der er koblet på en nyindkøbt TP T2500g-10mps, skal jeg nu gerne kunne lege lidt med switchen for at koble PoE switchen sammen med Optageren.

Så installationen ser ud som sådan: Fiberboks - Router - Switch - NVR - PoE Switch
Jeg vil gerne kunne tilgå switchen der sidder efter routeren da jeg har samtlige udtag og hardware koblet herpå, men kan ikke tilgå switchen vha GUI som i dette tilfælde skulle være fabriksindstillet til 192.168.0.1 (Routeren 192.168.1.1) og subnet 255.255.255.0 (har prøvet kun at have min Laptop koblet på med samme indstillinger, dog uden held), men ingenting i DNS da jeg kun vil konfigurere switchen.

Er sikker på der er nogle der har en del mere forstand på dette område end jeg, som kan forklare hvordan jeg kan konfigurere både routeren og switchen.

Spørg endelig ind, da jeg sikkert har glemt et eller andet.
På forhånd tak.
Avatar billede INK Ekspert
05. august 2018 - 19:32 #1
Lidt input: hvis routeren har ip 192.168.1.1, så må switchen jo have en adresse, der hedder 192.168.1.x
Kan du ikke tilgå routeren og se hvilken adresse?
Forstår din fiberboks kun virker som modem og du har routeren separat tilsluttet.
Avatar billede Thimozabi Praktikant
05. august 2018 - 19:52 #2
Ja det vil jeg jo også mene.
Har scannet alle iper efter 192.168.1.1 og skrevet dem ind manuelt endda, dog uden held. Herefter har jeg koblet alt fra så der kun er switchen samt min Laptop, for at undgå ip konflikter, dog igen uden held.
Via routeren siger den nemlig at der kun er min bærbar koblet på.

Og routeren er tilsluttet fiberboksen hvis det er det du spørger om?
Avatar billede INK Ekspert
05. august 2018 - 20:15 #3
Vi er på grænsen af min viden og fantasi, men jeg forsøger alligevel 😜.
Hvad sker der, hvis du kobler din PoE switch direkte på switchen og også NVR på switchen? Routeren tildeler jo IP adresser til alle enheder i systemet. Kan du så tilgå både NVR og dine kameraer? Jeg kan ikke lide din rækkefølge at NVR indgår mellem switch og PoE switch. Men som nævnt, jeg er på tynd is.
Avatar billede Thimozabi Praktikant
05. august 2018 - 21:48 #4
Det er da osse mig der vrøvler. Jeg har selvfølgelig PoE switchen og NVR koblet til 'hoved switchen' på hver deres port.
Nej jeg kan ikke tilgå nogle ting der sidder på switchen.
Jeg laver lige et diagram og uploader, det vil give en bedre forståelse.
Avatar billede Thimozabi Praktikant
05. august 2018 - 22:24 #5
Her er et hurtigt diagram over opkoblingen.
https://ibb.co/nN3eve
Det kan måske forklare bedre hvordan det er opkoblet
Avatar billede INK Ekspert
05. august 2018 - 22:41 #6
I routeren må du kunne se IP adresser for NVR og dine kameraer. Når adresserne kendes må man fra NVR kunne tilkoble de ønskede kameraer. Mener det må ske fra interface i NVR og ikke ved opsætning af switch.
Jeg kan nok ikke bidrage med mere. Håber andre kan.
Avatar billede Thimozabi Praktikant
06. august 2018 - 07:19 #7
Udfordringen ligger i at jeg ikke kan tilgå switchen, der sker simpelthen noget i switchen der gør at Alt som er koblet derpå ikke får IP eller forbindelse.
Min pc er koblet direkte på routeren bare for at jeg har forbindelse.
Avatar billede INK Ekspert
06. august 2018 - 07:44 #8
Inden du forbinder PoE switchen til noget skal du logge på den med din pc (direkte kabel). Pc’en skal ikke være på internettet så wifi slukket. Nu går du interface  for switchen og ændrer den faste IP adresse til en adr. i det interval, som din router anvender, eksempelvis 192.168.1.60
Derefter gemmer du og forbinder normalt igen. Routeren vil nu kunne se switchen og jeg formoder alt virker. Du kan evt. tildele den en fast IP adresse (den samme) i routerens indstillinger.
Avatar billede INK Ekspert
06. august 2018 - 07:48 #9
Avatar billede Thimozabi Praktikant
06. august 2018 - 08:24 #10
Jeg har prøvet som du foreslår dog uden held, jeg tror switchen er defekt.
Jeg har nu pillet hele switchen ud af racket så jeg har den ved siden af mig, og nu kan Jeg konstatere den ikke booter som den skal :(
Har lige taget fat i support fra TP-Link, samt deres eget forum for at se om de har en løsning.

Det er underligt der skulle opstå en defekt efter knap en månedes tilkobling uden administrering af switchen.