Avatar billede RasmusH Praktikant
08. august 2018 - 14:15 Der er 3 kommentarer

Hvilken Macbook eller PC?

Hej

Jeg skal til at starte hos https://wheelsshop.dk som er online handel med fælge og dæk. Jeg har fået mulighed for at arbejde hjemmefra, og har et "ubegrænset" budget til køb af god arbejds hardware.

Umiddelbart tænker jeg Macbook, men hvad siger de kloge?. Jeg har en kammerat som hævder, at jeg får mere gavn af en kraftig PC.

Jeg skal både kunne arbejde med design og selve produktsiderne.
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. august 2018 - 14:20 #1
Skal du köbe BMW eller Audi?

Det er en smagssag. Plejer du at sidde med PC köber du PC og vice versa.
Avatar billede eurositi Ekspert
08. august 2018 - 15:05 #2
Hvis ikke du skal bruge programmer, som kun findes til Mac, vil jeg gi' din ven ret.
Maskinerne i Dells Precision-serie har fået fremragende anmeldelser. Prismæssigt ligger de oppe på niveau med Macbooks, men du får stadig mere maskinkraft for pengene. Bemærk f.eks. 5520'eren med 4k skærm, 1 Tb SSD og 32 gb RAM og et Quadro grafikkort til lidt over 16000.
https://www.pricerunner.dk/cl/27/Baerbar?man_id=571&attr_60382392=60382417
Avatar billede eurositi Ekspert
08. august 2018 - 15:08 #3
Du kan selvfølgelig gå efter en model, som kan dockes, så du også kan arbejde på en større skærm og har optimale tilslutningsmuligheder, når du sidder på kontor/arbejder hjemme. En Thunderbolt-dock med ekstra USB-C porte og andet godt koster vistnok omkring 1700.