Avatar billede Sinus167 Praktikant
09. august 2018 - 22:06 Der er 11 kommentarer

Asus Zenbook UX430UA Pure eller Lenovo Ideapad 530S

Hej derude bag skærmen
Jeg skal have ny bærbar, til dagligdags på universitetet osv.
Mit valg står mellem Asus Zenbook UX430UA Pure 14 og en Lenovo Ideapad 530S
Ud fra de oplysninger jeg har fundet, så er der ikke den største forskel på de to computer i evne/funktion, hvilket kun gør mig endnu mere forvirret i denne jungle.

Hvad kan i sige mht. de to computer
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2018 - 22:25 #1
jeg vil sige at Lenovo er en Mercedes, mens Asus er en Mazda :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2018 - 22:39 #2
Avatar billede Sinus167 Praktikant
09. august 2018 - 22:49 #3
Indrømmer gerne jeg ikke rigtig kan skelne de to funktionsmæssigt fra hinanden i store træk :)
- Hvordan stærkere beskyttet ?
Avatar billede Sinus167 Praktikant
09. august 2018 - 22:53 #4
Skulle nok have været mere specifik da jeg oprettet spørgsmålet. Det er følgende produkter jeg står mellem :)

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE81EU00BQMX/lenovo-ideapad-530s-14-barbar-computer-onyx-black#

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/baerbar-pc/asus-zenbook-ux430ua-pure14-14-laptop/p-606870/
- Asus har fået fine anmeldelser herinde, men sluk knappen skulle være placeret dårligt mht. Tastaturet :/
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2018 - 23:10 #5
Det er værd at bemærke, at Asus har 8 GB ram, mod Lenovos 4 GB.
Jeg mener, at 4 GB er for lidt.
Ps. #2 skriver ikke beskyttet men  bestykket :-)
Avatar billede posten Ekspert
10. august 2018 - 00:04 #6
det der er problemet med lenovo er de har for lidt ram i fra start men når de 2 år er gået vil jeg anbefale der sættes flere ram i den (hvis det er muligt)har tidligere ydet ass. hos en der havde en asus det der var problemet med den var der var for lidt usb-stik i den ellers kørte den som den burde
så det er en af de ting du også skal se efter
Avatar billede eurositi Ekspert
10. august 2018 - 00:25 #7
Mine bedste bud inden for dit budget giver lidt mere for pengene:

1. Komplett er markant billigere end konkurrenterne på denne roste Acer-model: https://www.pricerunner.dk/pl/27-4520903/Baerbar/Acer-Nitro-5-515-31-54P6-(NH.Q2XED.007)-15.6-Sammenlign-Priser

2. Denne i5'er fra Elgiganten er bedre end din (lille) i3'er:
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE81BD001TMX/lenovo-ideapad-720s-14-barbar-computer-platin-solv
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2018 - 11:49 #8
#7 Lyder godt nok, men, Acer Nitro er ikke på lager, og Lenovo  kan være en demo .
Avatar billede Sinus167 Praktikant
10. august 2018 - 14:33 #9
#5 tak, havde ikke læst det ordenligt igår aftes.

Computer skal som sagt kun anvendes til Uni og så netflix mm.
Jeg er dog begy. at blive i tvivl. Er det vigtigere at have fokus på CPU (i5 fremfor i3) end det er med GB ram ?

Jeg har ikke super meget computer viden, og min nuværende pc er end Asus Vivobook S300 (5 år gammel) så beklager de mere dumme spørgsmål :D
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2018 - 15:50 #10
i5 er kraftigere end i3, men jeg tror det er bedst du selv læser svarene på et spørgsmål om netop det. https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1012982
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2018 - 17:33 #11
Her er en henvisning til vurdering af cpu. https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1024698