Avatar billede jcr18 Professor
10. august 2018 - 08:25 Der er 7 kommentarer

ergonomisk gamer/kontorstol

Jeg har ekstrem hårdt brug for at få en ergonomisk kontorstol som har en del indstillingsmuligheder. Jeg har læst/søgt en del på nettet og det ser ud til at en gamerstol kunne være en rigtig god løsning. Ryg og nakke har meget brug for støtte i min nuværende situation. Sidder rigtig mange timer foran pc`en 7 dage i ugen, dog ikke for at game overhovedet men pga. mit job.
Når jeg læser om disse her stole har alle jo de bedste modeller, så det jeg vil spørge ind til her er om jeres PERSONLIGE erfaringer og evt. hvilke modeller I vil foreslå?
Jeg vil i hvert fald tage rundt og få afprøvet nogle modeller så jeg kan få en idè om hvad jeg skal gå efter.
På forhånd tak for input.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2018 - 09:41 #1
de der gamerstole de sælger i elgiganten, er noget billigt plastic dallerværk, der ender med at et armlæn knækker.

køb hellere en rigtig chefstol

https://www.google.dk/search?client=opera&q=chefstol+kontorstol+køb&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

gå efter metal.
glem de gamerstole! de er billigt lort
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2018 - 20:36 #3
Ja, hvis du arbejder på pcen, bør du kigge på kontorstole - prøv evt nogen forskellige før du beslutter dig;
dog som udgangspunkt:
jeg er høj, derfor har jeg brug for en stol med en høj pumpe (så den kan hæves/sænkes) - de findes i forskellige højder
høj ryk -> høj ryklæne
så skal du finde ud af, om du har brug for armlæn eller ej
(de begrænser søgningen vel lidt)
Avatar billede caspergamer4325 Praktikant
04. september 2018 - 15:09 #4
Jeg har selv købt en lækker kontorstol hos Dankontorstole, den er super god, og den kan indstilles på mange måder. Jeg fandt dog ud af, at kontorstolen ikke gør hele arbejdet, så jeg investerede også i et nyt skrivebord - det hjalp super meget!

Det lykkedes mig at finde et praktisk og flot et her: https://wotu.dk/collections/skriveborde - de har mange, hvor man kan justere både højde og tastatur mv. Det har i hvert fald hjulpet mig meget, når jeg arbejder hjemmefra.
Avatar billede jcr18 Professor
04. september 2018 - 19:07 #5
Tak for info.
Avatar billede SommerB Praktikant
05. september 2018 - 10:50 #6
Måske denne guide kan hjælpe dig: https://www.kontormoebler.dk/vaelg-den-bedste-kontorstol.html

Den har jeg selv brugt dengang jeg skulle ud og finde en ny kontorstol, som endte med at blive den her ergonomiske Athos kontorstol: https://www.kontormoebler.dk/stole/kontorstole/athos-24-timers-gamerstol.html

Jeg tog også forbi deres showroom og fik afprøvet de forskellige kontorstole. Der var mange at vælge imellem.
Avatar billede jcr18 Professor
05. september 2018 - 11:58 #7
Gode kommentarer fra jer alle, så jeg takker. Vil arbejde på en god løsning ud fra jeres forslag. God weekend.