Avatar billede kabbak Professor
13. august 2018 - 16:38 Der er 19 kommentarer og
5 løsninger

Forskellig internethastighed i EDGE og Chrome

Hej, for et par måneder siden blev min computer meget langsom i Crome, men i Edge, var der ikke den forandring.
Jeg mener at min labtop, blev automatisk opgraderet til Win 10, den er født med Win7, på det tidspunkt.
jeg har prøvet at gå tilbage, via gendannelsespunkt, men det vil den ikke.

Nu har jeg kørt en del hastighedstest, via Speedtest.net og bredbånd.dk, de viser følgende, som gennemsnit:

Edge med Bredbånd.dk 95 down og 96 up, Speedtest.net 94 down og 93 up
.
Crome med bredbånd.dk 68 down og 86 up, speedtest.net  21 down og 42 up.

Hvorfor denne forskel, jeg var virkelig glad for Crome.

Min udbyder leverer en 100/100 forbindelse.

Jeg har prøvet at afinstallere Crome og efter genstart hentet den igen, men samme problem.

PS. min skærmopdatering, går også langsom, men der er ikke nye drivere at downloade.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 17:09 #1
Hvilket Antivirus  program bruger du?
Har du midlertidigt prøvet at deaktivere det om det ændrer på hastigheden?
Avatar billede 450025 Ekspert
13. august 2018 - 17:40 #2
# 1 ikke urimelig dette med Antivirus program, nå kjøre jeg med dette på og kommer til dette resultatt. Bruker ikke jeg Edge da tok bare en prøve, har ikke noe direkte svar å gi på dette beklager.

https://ibb.co/nv52WU
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 17:47 #3
#2 Kører du Defender fra Windows 10 Arne?

Valby1 havde problemer med sit købte AV program der gjorde at Firefox startede langsomt op. Han skiftede til Kaspersky og problemet var væk. Så man kan ikke udelukke at AV programmet kunne være synder.
Han brugte TrendMicro Antivirus i betalingsudgave.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 17:53 #4
Kabbak. Hvordan ser din jobliste ud når du kører Crome? Er du evt. ved at køre tør for ram eller har et højt niveau på cpu og diskforbrug?
Avatar billede kabbak Professor
13. august 2018 - 17:53 #5
Jeg bruger Kaspersky, og den var disablet under testene
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 17:54 #6
#5 Ok. Hvordan med #4 så?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 18:00 #7
Prøv evt at fjerne Crome med deres cleanup tool https://www.bleepingcomputer.com/download/chrome-cleanup-tool/dl/333/ og installer den igen og se om du så får hastighed igen.
Kør evt en tur med CCleaner free https://www.ccleaner.com/ inden du installerer Crome igen.
Avatar billede kabbak Professor
13. august 2018 - 18:02 #8
CPU svinger mellem 30 og 50 %,  Hukommelse 35 %.
Det er Crome, den svinger mellem 10 og 40% af CPU
Avatar billede kabbak Professor
13. august 2018 - 18:03 #9
Og det er mens jeg er på denne tråd
Avatar billede kabbak Professor
13. august 2018 - 18:05 #10
#7 har jeg prøvet
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 18:09 #11
#10 Øv. Kører også her med Kaspersky free, men med Firefox i stedet. Min cpu kommer ikke over 10% med 3 faner åbne.

Kører Crome uden tilføjelser?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 18:13 #12
Kører mellem 1 til 7 % med firefox:
https://ibb.co/b7FNFp
Avatar billede kabbak Professor
13. august 2018 - 18:14 #13
min Kaspersky er en betalt version, alle tilføjelser er disablet
Avatar billede kabbak Professor
13. august 2018 - 18:27 #14
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 19:10 #15
Ja det er et problem. Har ikke selv erfaring med Crome, men har fundet dette:
https://www.digitalcitizen.life/fix-problem-google-chrome-uses-lot-cpu
Prøv at se om det så falder.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 19:36 #16
Prøv evt også at deaktivere hardware acceleration som der vises her i solution 3:
https://windows10skill.com/google-chrome-high-cpu-usage/#3
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 19:43 #17
Har du tjekket din pc for snavs med både dit antivirus program og evt Malwarebytes?
Avatar billede 450025 Ekspert
14. august 2018 - 03:37 #18
# 3 God morgen 220661 klokken er bare 7.00 å svar skal du få. Jeg er nok en gammal særing ok, men Win10 Defender ja på 3 maskiner det var starten men den svikta en tid tilbake, problem Printer HP Sanntidsbeskyttelse, Betdefinder fri overtok men jeg beholdt Defender allikevel. Også i dag

Men Betefender overtok Brannmur der sa Defender stopp? Betdefinder dette programmet likte jeg så godt at i dag er dette Betalt versjon rimelig er det også.
Win10 i seg selv er blitt så flott nå det bare ruller, oppdateringer er satt til start kl 7.00 hver dag passer seg selv fra 1 til 2 min er alle 3 computere oppdatert,

Defender også alt automatisk, sjekk Gjenopprettning har jeg sluttet med må jo fjerne dem Microsoft setter, dem er ubrukelig også, at jeg setter et punkt selv ja man vet jo aldri noe kan jo skje, og så gammal vane kanskje.

Nettleser Google Chrome godt nok hatet av mange, men den gjør det jeg vil og trenger  ikke mer, at Google har innsyn bryr jeg meg ikke om, Har SSD på alle 3 fra 120 til 250 GB å fra 8 til 16GB Ram, bruker ikke spill i hele tatt, flittig bruk av skyen er jeg også, at jeg er en ryddig person også det ja viktig.

Men det er en hobby, dem maskiner jeg stiller opp for av andre ja der er der masse og dette vedvare, bare problemer noen stikk innom, andre får hjelp på annen måte, mangel på vedlikehold, sådan var det før, Win7 var bedre, nedgradering til 8.1 Win10 er noe skitt, nei og atter nei Win 10 er på rett kjør nå. Dem kjøre ikke 2 CW lengre.

Et flott program at der fortsatt vil oppstå småfeil ja men der blir lengre og lengre i mellom dem, nå mener jeg at Brukene bør ta seg lidt i nakken og ikke la humla suse, jeg kunne aldri nå tenke og gå Bakk til Win7 eller 8.1 at noen spør meg ja vel dem om det, er dem lykkelig så dem om det man har tro på man gjør

Nettutbytere er nok et problem, ja det tror jeg, å på veien også en del problem deling, murvegger, Vifi, kabel og ikke minst Brukerne + løse ledninger samt feil programvare og mangel på plass, dette må vi leva med og Takk for det, vi har jo Computerword uten dette Forum hadde det nok vert smått stell.

Vi kunne bli arbeidsledige, å bare ha igjen filmerne som Jørn spør om å så You Tube da. Ikke kritikk Jørn musikken du ga en lørdag nyter jeg fortsatt.

Det ble masse Norsk nå 220661 tror det er godt du ikke forstår alt, jeg sliter lidt jeg også, men du vet smil til det skjulte kamera. Med lidt tålmodighet takler vi nok dette.
Og feiler gjør vi begge det så det skal være.

Nå er det en kaffekopp ute på Terrassen og så skal jeg studere resten av tråden etter på. Kanskje jeg lære noe nytt i dag også.
Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2018 - 07:35 #19
Takk Arne, jeg forsto det meste av innlegget ditt :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
14. august 2018 - 07:56 #20
220661 Takk for det men husk vi treng ikke være enig i alt vi har tros alt hver vårt ståsted.
๒๒๐๖๖๑ขอบคุณสำหรับการที่แต่จำไว้ว่าเราไม่จำเป็นต้องเห็นด้วยกับทุกสิ่งที่เรามีความเชื่อทุกอย่างทุกมุมมองของเรา.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2018 - 08:00 #21
#20 Nej det skal vi ikke.
Og tak fordi du også skriver det på Thai, så de også kan forstå det ;-)
Avatar billede kabbak Professor
16. august 2018 - 21:07 #22
Jeg har nu igen afinstallerer Chrome og geninstallere den igen.
Har skannet for virus og malware,  intet fundet.
Jeg kører på kablet netværk.

Intet har hjulpet,  men tak for alle  input
Avatar billede kabbak Professor
19. august 2018 - 12:23 #23
Hej, så skete det.
idag var der en opdatering af windows, efter opdateringen, kører alt perfekt , selv skærmopdateringer er blevet forrygende hurtig, som om man har fået en ny computer.
;-)
Avatar billede 450025 Ekspert
19. august 2018 - 13:06 #24
Vet du hva kabbak hva skulle vi gjort om vi ikke hadde computerword, du det hadde vert en nedtur det, selv om man feiler her og ikke alle forstår.
Ja da reiser man seg bare igjen, God helg til deg også.