15. august 2018 - 19:32 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

Hvilken multifunktions printer?

Hej,
Mine forældres Canon multifunktionsrinter er stået af, og de vil gerne have en ny, der er så billig som muligt. Men det er jo et gedemarked derude .... så jeg tænkte, om der var nogle der kunne anbefale en rigtig billig multifunktionsprinter..altså kopi, scan og print i en.
Mvh.
Michael L.
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. august 2018 - 21:34 #1
HP PageWide MFP 377dw
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
16. august 2018 - 07:42 #2
Hvis den skal være så billig som muligt, så lad prisen på blæk/lasertoner være afgørende. Udskiftning kan nemt koste det samme som en ny, billig printer.
https://testsektionen.dk/printer-test/
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2018 - 08:40 #3
Ville selv bruge en side som testsektionen eller tænk til at vurdere mit køb.

Selv har jeg en HP laser (HP Laserjet pro MFP M176n) printer da mit printbehov ikke er så stort længere, og jeg af erfaring ved at det ikke er godt for en blækprinter der vil udtørre i patroner.
Printer man bare 1-2 gange om ugen så vil en blækprinter stadig være et godt køb. Man skal dog være obs på at nogle printere kan være billige at købe, men dyre at købe forbrug stoffer til.
Så det kan på sigt måske være en ide at ofre lidt mere på købet for at få billigere patroner. HP som der også er i testsektionen er her i de senere år blevet anerkendt for at levere printere der er gode til at formindske blæk mængden de bruger. Det kan man læse meget mere om i testen i link #1
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2018 - 08:48 #4
En anden ting man også lige skal være obs på er køb af forbrug stoffer. Der findes jo et hav af sider hvor man kan købe kompatible patroner. Jeg har dog læst at specielt HP er ikke glade for disse og at man kan være uheldig at de ikke virker med dem da printer ikke vil genkende, eller låser fordi der isættes disse patroner.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. august 2018 - 11:14 #5
Har selv en Canon multifunktionsprinter.  Den er ikke altid så glad for uriginate patroner. Især er den røde farve et problem, idet farven i visse tilfælde  bliver brun. Der er dog forskel på hvilke mærker der er tale om, men det fremgår jo ikke altid hvor de kommer fra.