Avatar billede jhjorsal Mester
30. august 2018 - 08:50 Der er 7 kommentarer

Daglig billede af betjeningspanel

Jeg har en lille husstandsvindmølle jeg gerne vil have overvåget på den måde at jeg dagligt får et billede af betjeningspanelet eller lign. Primært fordi hpfi relæet har slået fra et par gange i tordenvejret de 4 år jeg har haft den, men der kunne jo også komme en anden fejl på møllen så derfor er spændingsovervågning ikke helt nok . Jeg sejler og er væk i op til 10 uger af gangen og har derfor langt fra altid mobilkontakt men der er næsten altid internet. Hvad kan I foreslå - og hvis det bare skulle være spændingsovervågning kunne man jo sætte en gsm stikkontakt på men hvordan modtager jeg en SMS på internettet
Avatar billede jhjorsal Mester
30. august 2018 - 08:51 #1
Vil da lige tilføje at jeg har 2 netværkskabler ude til møllen, hvis det kan bruges til noget.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
30. august 2018 - 09:33 #2
Har lige kigget på mit dlink ip kamera settings. Den kan sættes til at tage et billede/video og sende det på bestemt tidspunkt hver dag. Måske det var en løsning.
Avatar billede jhjorsal Mester
30. august 2018 - 09:36 #3
Jeg har aldrig leget med ip camera, er det koblet direkte til nettet eller via en pc og hvis direkte - hvordan programmere du den så op
Avatar billede Rune1983 Ekspert
30. august 2018 - 09:56 #4
IP kamera kan kobles direkte på netværket enten med kabel eller wifi. Du programmere den sådan ikke. Det er mere settings/instillinger man laver. Man logger ind på den og sætter den op. Lidt ligesom en router.
Avatar billede finb Ekspert
30. august 2018 - 10:06 #5
Avatar billede jhjorsal Mester
30. august 2018 - 10:14 #6
Rune1983 hvordan sender den billedet?
Avatar billede jhjorsal Mester
30. august 2018 - 17:28 #7
Hej Finb
Har du evt. et navn på en apps der kan, syntes jeg har ledt og ledt og dem jeg har fundet kan kun lave film i forskellige formater ikke billeder. Jeg har sågar endt med at købe en Pro version af Lapse It fordi jeg i en youtube video så nogle features der ikke var i gratis udgaven, det var de så heller ikke i pro udgaven til IOS, og det var en Android tutorial jeg så 😂😂