Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. august 2018 - 17:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad er Microsoft OneDrive & OneNote ?

Jeg har fået en bærbar PC med :
Hvad er Microsoft OneDrive & OneNote ?
*
Men hvad er det ?
*
Har, foreløbig, ikke aktiveret det ...

A : Er det godt ?
*
B:
Koster det penge - Hvis man skal bruge det ?

God Torsdag + Venlig Hilsen fra Jørn *
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. august 2018 - 18:06 #1
Hej, Jørn.

  Tag det bare i brug - det kan dog være meget vanedannende....

  OndeDrive er cloud-lager, så du kan tilgå filer overalt.
  OneNote er et værktøj til at lave notater og kan indlejre stort set alt i noterne, så superfint værktøj.

De bedste hilsner
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. august 2018 - 18:07 #2
Hov, jeg glemte dit B: Det koster gratis! :-)
Avatar billede mort1 Ekspert
30. august 2018 - 18:18 #3
OneDrive er lagerplads i skyen - Det er gratis indtil en vis mængde data. Når denne grænse nærmer sig eller rammes, får du tilbud om yderligere plads, og det koster.
OneNote er din notesblok på computeren, OneNote er gratis så længe du holder dig på din egen pc - OneNote findes også i en version i skyen - den ved jeg ikke meget om, men føler mig overbevist om at den IKKE er gratis.
Jeg tror, at både OneDrive og OneNote er en del af Office pakken, så hvis du har den installeret, kan programmerne bruges "gratis". Hvis du ikke har Microsoft Office, så er de to programmer nok bare et "TILBUD" fra Microsoft, som du ikke nødvendigvis kan aktivere/bruge gratis. En afklaring får du nok bedst ved at gå på Microsofts hjemmeside, eller ved at søge på nettet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. august 2018 - 18:23 #4
Begge dele er dele af Windows 10 nu - og begge dele kan anvendes kvit og frit.

Betaling kommer først i spil, hvis der skal bruges forholdsvis meget plads eller man har mere end "hjemme-behov" i OneNote.

Der er ingen overraskelser i nogen af delene.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. august 2018 - 20:07 #5
Mange TAK
CRKrogh + mort1

Ja, jeg har fået Windows 10 på den nye bærbare ...
Spændende ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
31. august 2018 - 10:50 #6
Tak + God Lørdag ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
31. august 2018 - 10:53 #7
Lørdag i Morgen ! God Fredag i dag ...