Jeg tror vi har brug for mere info - har du blot brug for at tælle om der er skrevet noget i (f.eks.) 12 celler på en given række?
Hvis du har 12 medarbejdere i B til M (A er datoen/dagen), så kan du i N blot skrive =counta(B2:M2) så skal den skrive 12 hvis du har skrevet noget i alle kolonner.
Jeg har en række initialer jeg skal skrive på en række bestående af ca 40 koloner.
eks:
D. 25 VAGT VAGT VAGT OSV d. 26 PM AC JL OSV
Her vil jeg gerne være sikker på at jeg huske alle initialerne (PM, AC, JL OSV)
Kan man på en eller anden måde gøre sådan så jeg kan trykke ned og vælge Initialerne og på den måde når de så bliver taget, så kan jeg se jeg har alle med?
Prøv at gøre det lidt mere klart, hvad det er du vil. Du vil markere de personer som du har på rækken, og så se hvem der er med! Men i forhold til hvad? Hvordan vil du skulle kunne se om alle er valgt?
Jeg tror desværre ikke Excel kan lave en løsning hvor din valideringsliste fjerner et sæt initialer når det er valgt i samme række, men du kan dog lave en løsning hvor du kun kan vælge mellem de initialer du har samlet set. Derefter kan du så lave en betinget formattering som farver linjen (eller evt. blot datoen) rød hvis du har dubletter i rækken.
Lav en kolonne med alle initialer eks H Lav en kolonne eks I, hvor cellerne henter de valgte initialer lav en kolonne eks J, med formlen =Hvis(H1=I1;"";H1)
Lav valiening -> liste Brug kolonne J som liste, når den er tom er alle brugt!!
Jan
Synes godt om
1 synes godt om dette
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.