Avatar billede Holger Praktikant
03. september 2018 - 11:38 Der er 2 kommentarer

problemer med angang til tp link

Hej
Jeg er så heldig at have fået installeret fiberbredbånd på min adresse. Jeg har så indkøbt en tp link ac1750 router så vi kan få wifi i hele huset.
Først installeret jeg den som der stod i brugsvejledningen. Stik i fiberboksens udgang som så forbindes til den indgang der er blå og hedder internet på tp link boksen. Boksen forbinder godt nok, men vi kan ikke logge på den...
finder ud af at det er noget med dhcp der skal slåes fra pga kun en ip adresse, dette giver også mening.
Nu til spørgsmålet, hvordan gør jeg det... har prøvet alt muligt, men kan ikke få forbindelse...
Hvordan skal boksen forbindes til min laptop for at jeg kan få adgang til den og skal den være forbundet til fiberboksen samtidig med...
kan ikke få adgang til http:/192.168.0.1 ej heller 192.168.1.1
håber der er en der kan hjælpe mig, på forhånd tak.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
03. september 2018 - 12:59 #1
Jeg kæmpede meget med min fiberboks. Har slået alt der hedder Wifi og DHCP fra på den og kørt kabel over i egen router, som så håndtere wifi og DHCP. Siden da har det fungeret upåklagelig.
Avatar billede INK Ekspert
03. september 2018 - 13:13 #2
Din router skal forbindes med netkabel direkte til din pc, der ikke må være på wifi samtidigt. I en browser taster du ip adressen for din router. Se i manualen hvilken af de to, der er den rigtige. Tast kodeord for routeren, og du har så adgang til opsætningen.
Du slår så DHCP serveren fra, giver den en fast ip-adresse svarende til et sted i intervallet for din fiber-router. Skal forbindes til et af lanstikkene på din router og kablet fra fibermodem.

Alternativt gør som Rune1983 i #1 anbefaler. Ring til din fiberudbyder og få ham til at sætte "routeren" i bridge mode (uden DHCP). Så kører din router som normalt, idet fiberrouteren så blot er et modem.