Avatar billede Mikael Ekspert
03. september 2018 - 15:11 Der er 56 kommentarer og
1 løsning

Tilbage fra Win 10 home til Win 7 home ( Licens )

Har fra en "ældre dame" modtaget hendes 3 år gamle bærbare til "reparation"
Den "kokser" totalt.. Læs er blevet sindsyg langsom.
En helt frisk Win geninstallation er nok det bedste og hurtigste..

Spørgsmålet er så ;)
Hun vil så gerne have Win 7 på den igen, frem for den nuværende win 10.
Da hun købte computeren VAR den med Win 7.. Men Microsoft updatede den gratis til nuværende Win 10 Home 64 bit. (Hun TROEDE jo ???) ;)

Kan jeg geninstallere den oprindelige Win 7 home på nuværende licens ??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. september 2018 - 15:33 #1
Win7 kan kun installeres med produktnøgle. Hvis der sidder en OEM mærkat på PC´en, vil det ikke være noget problem at installere den Win7 udgave, der matcher (Pro skal være Pro, Home skal være Home o.s.v.)
Avatar billede Mikael Ekspert
03. september 2018 - 16:01 #2
#1.. Ingen licens siddende under computeren.. Men jeg kan udlæse den med et "3 parts" program..
Det har jeg ikke gjort endnu.. Men mon ikke, at det bare giver nuværende win 10 licens ? ;)
03. september 2018 - 16:14 #3
Win7 kan godt installeres uden  produktnøgle så dur den i 30 dage
Avatar billede Mikael Ekspert
03. september 2018 - 16:21 #4
#3.. Jeps.. Men den ældre dame forventes at leve mere end 30 dage ;) ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2018 - 16:28 #5
Når pc kun er 3 år er den født med uefi bios, og derved gemmes Windows 7 koden på bundkortet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. september 2018 - 16:29 #6
:-D - jeg tror desværre kun du får Win10 koden ud i dag.

I øvrigt, ingen mærkat = ingen lovlig licens. Win7 kræver et mærkat med produktnøglen, for at være legal. Kan den evt. være leveret med en "fuld" windows 7 DVD? - så kan mærkaten sidde på DVD-coveret.

Og når det så er sagt, så kører en friskinstalleret Win10 rimelig fornuftigt, også på gammel hardware beregnet til Win7, så findes der ikke en produktnøgle, så prøv Win10 igen... - det er altså mest et spørgsmål om tilvænning, og så at acceptere de mange opdateringer (der bl.a. gør at Windows 7 spillene forsvinder igen og igen... :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
03. september 2018 - 16:31 #7
#5.. Betyder det at der bare skal installeres win 7 (samme udgave) UDEN, at aktivere manuelt.. ( Lidt som en geninstallation af win 10 ) ???
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2018 - 16:36 #8
Det er det jeg har hørt det gør, men for en god oden skyld vil jeg lige følge op på det.
Jeg er dog enig med ole_madsen i at en velfungerende Win 10 er bedre end Win 7 er på sigt.
Avatar billede Mikael Ekspert
03. september 2018 - 16:37 #9
#6.. Den oprindelige win 7 er næppe en "pirat".. Det er sådan en bærbar man får smidt i nakken køreklar.. Og var det en "pirat" så updatede Microsoft den næppe automatisk til Win 10 kort tid efter ??

Om der var en DVD med aner jeg ikke.. Har kun fået tilsendt computeren med lidt adgangskoder..

Tilvænding til win 10. Tja.. Det er vist forsøgt uden held.. Deraf ønsket om Win 7 IGEN ;)
03. september 2018 - 16:39 #10
hvis koden ikke er på pcen så prøv kommandoprompt og skriv
"wmic path softwarelicensingservice get OA3xOriginalProductKey"
Avatar billede posten Ekspert
03. september 2018 - 17:01 #11
jeg har en ven som købte en vista maskine i aldi  nåede ikke at lave den til en win 8 inden fristen var udløbet vi fandt en piratkopi af win 8 da den kørte ku du kvit og frit skifte til win 10 og det sjove af det hele er at vistaen kun kørte 32 bit vi kørte så en 64 bit ind og den virker perfekt idag med en win 10 64 bit
så jeg tror at dammen godt kan få sin win 7 til at køre igen hvis dukan finde en isofil med nøgle til
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. september 2018 - 17:02 #12
Jeg har ikke hørt at Win7 var i stand til at udnytte UEFI Bios til at gemme produktnøglen - så skal PC´en være Win8 forberedt, og så installeret med en Win7 downgrade. Men det er bestemt også en mulighed.

Du er i hvert fald nødt til at have en produktnøgle - du får ikke lov at installere Win7 uden. (Der er ingen "spring over" funktion).

Hvis ikke du får noget ud af WMIC kommandoen, så prøv et program som http://www.klinzmann.name/licensecrawler_download.htm

OG så en helt anden tanke - OEM mærkatet blev let ulæseligt eller revet af, så flere producenter fandt på at gemme det under batteriet eller et evt. dæksel til RAM/harddisk - prøv lige at dobbelttjekke dér...
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2018 - 17:06 #14
Har kigget nærmere på det, og må sige at #5 desværre ikke er rigtigt.
Så du skal på en måde have den kode som windows 7 kom med. Det beklager jeg.
03. september 2018 - 17:08 #15
#13 det kan du godt du har så 30 dage til at kom med den
Avatar billede Mikael Ekspert
03. september 2018 - 17:25 #16
#12.. Den kode sidder næppe under batteriet.. Det er "smart nok" indbygget i maskinen.. Om det sidder under "dækslet= Hele bunden" ved jeg ikke endnu..
Men ser det inden jeg laver nogen forsøg, da jeg starter med en tom HD ;)

Er iøvrigt en Acer Aspire ES 15 ( ES1-520-3441 ) fra juni 2015
Bestemt ikke en spillemaskine med kun 4 gb ram og meget ringe processor kraft. ;)
Avatar billede 450025 Ekspert
03. september 2018 - 17:28 #17
Der er her nevnt 30 dager ok, men den kjøper hu nok ikke tror jeg, Win10 kan endres masse å bli omtrent lik en Win 7 evt Clasisk Shell hjelper masse legg ikorn på skrivebordet som det passer,

Oppdateringer som  Win 10 harer blitt så stabil å enkel, oppdatering automatisk forstår ikke helt problemet, i tillegg nesten ny maskin 3 år,  men det lov å være sta det jeg også.

Her er flere med samme spørsmål, er der noen som har tenkt på Ebay. Har flere eks for eldre her og det har inda ikke svikta men som sagt bare en tanke det..
Avatar billede Mikael Ekspert
03. september 2018 - 17:42 #18
#17.. Bare rolig Arne.. ;)

MINE ønsker bliver taget i denne rækkefølge.

1. Stadig win 10, men med ny installation på en "ren" HD.
2. En win 7 som hun kender fra sin "ungdom"

5 forskellige har pillet ved den nuværende Win 10 computer.. Guderne må vide HVAD de har lavet ???
Sindsygt sløv er den "blevet"  ;)
03. september 2018 - 17:43 #19
hvis nu du køre din Windows ind og du kliker på Activate Windows 7 Online
men kan du noget software som aktiver  det
03. september 2018 - 17:44 #20
men som Windows 7 er udgånet
Avatar billede Mikael Ekspert
03. september 2018 - 17:47 #21
#20.. Næ det sker vist først i 2022 ??
Nu er ejeren jo ældre.. Så ??? ;) ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
03. september 2018 - 17:50 #22
Rettelse:
"Sikkerhedsopdateringer til Windows 7 vil blive udviklet frem til starten af 2020.
Read more at https://www.computerworld.dk/art/232920/windows-7-paa-vej-paa-pension-microsoft-lukker-for-support#LHmkvm3WDwzJxWiW.99"
03. september 2018 - 17:51 #23
men du kan få noget software  som kan det
03. september 2018 - 17:51 #24
ok @Mikael
Avatar billede Mikael Ekspert
03. september 2018 - 17:53 #25
Nu er valget mellem fortsat 10 eller 7 ikke truffet.. Ville bare vide det med licensen ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2018 - 17:55 #26
Har ikke prøvet dette og ved derfor ikke om det virker.
Men programmet i video her skulle gå ind på bios og aflæse koden:
https://www.youtube.com/watch?v=i3Apbh1QuNE
Men om det så kun er Win 10 koden eller om den oprindelige Win 7 kode også er der ved jeg intet om. Jeg kan ikke teste det da jeg ikke ejer en pc med uefi bios.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2018 - 17:57 #27
Nå ok der stor preinstalleret med win 8.1 som ole_madsen også skrev om i #12. Det er nok kun Win 10 koden der listes så :-(
Avatar billede Mikael Ekspert
03. september 2018 - 18:18 #28
#27
Har lige kikket..

Der står bare: " Win 10 home er aktiveret med digital licens"
Og ja.. Konen husker måske forkert ?? Den kom nok med en Win 8/ 8.1 ??

Er igang med at "kopier" den alm. HD over på en SSD. (Det gav uventet meget på en endnu ældre bærbar) Flaskehalsen er godt nok CPU kraften.. Eller retter manglende ;)

Næste skridt bliver så, at geninstallere maskinen med tilsvarende Win 10 home.
Overvejer om den bare skal være en 32 bit. Der er kun 4 gb ram, og ingen udsigt til at hælde mere på. (Den tager max. 8 gb) Men update af rammen er nok penge ud af vinduet, når der er så ringe processor kraft.

Vil Win 10 home 32 bit være fornuftigt ?? Det er et nyt spørgsmål ;) ;)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. september 2018 - 18:18 #29
Som skrevet, tvivler jeg på at UEFI bios nøglen gælder for windows 7 - ikke mindst fordi det kræver nøglen manuelt indtastet, når man installerer en Win7.

Men er du heldig, kan du med et 3. parts program trække den gamle Win7 nøgle ud af registreringsdatabasen - se linket jeg lagde tidligere. Men det fordrer at maskinen kun har været opgraderet, og ikke frisk installeret på et tidligere tidspunkt.

UEFI Bios aktiveringen gælder til Windows 8, 8.1 og 10 - og findes nøglen ikke, vil Windows 10 være "Digitalt aktiveret", baseret på hardwareID og de oprindelige aktiveringsgodkendelser.

For installation af windows 7 på lovlig vis, kommer man ikke uden om at have en produktnøgle (eller adgang til et erhvervsmiljø med Volume License).
Avatar billede Mikael Ekspert
03. september 2018 - 18:22 #30
#29 Den ER aktiveret med digital licens.. Se #27 ( Vi skrev samtidigt )
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2018 - 18:23 #31
#29 Ja sådan hænger det jo desværre sammen.
Avatar billede Mikael Ekspert
03. september 2018 - 18:23 #32
Suk mente se: #28 Griner ;)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. september 2018 - 18:26 #33
Åhja, der er mange om buddet :-)

32 vs 64bit - jeg ville stadig vælge 64bit. 32bit kan ikke addressere de fulde 4GB RAM, så selv om det ikke er meget, giver det alligevel en smule mere RAM..
Avatar billede Mikael Ekspert
03. september 2018 - 19:03 #34
#33 (tror jeg ??) ;)
Sjovt nok så står der med nuværende 64 bit og de 4 gb ( I een ramblok) at der kan anvendes 3,65 GB ram.. ???
Måske har den maskine "delt" ram ??? Hvad ved jeg ??

Tænkte så bare, at en 32 bit MÅSKE ikke åd så meget ram.

Men hold da op for en "lorte" computer.. Hele bundkortet skal ud og vendes for at skifte/sætte mere ram i.. ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2018 - 19:11 #35
#34 Grafik kortet kan måske bruge det sidste ram når det er onboard kort.
Oplever at en 32 bit win 10 bruger mindre ram for at køre i idle end en 64 bit gør. Har to pcere med samme programmer der kører i baggrunden og 32 bit maskinen bruger ca 300 mb mindre ram.
Om det skal indgå i dine overvejelser er jo op til dig. Vil du opgradere senere på ram er det jo klart 64 bit du installerer.
Avatar billede Mikael Ekspert
03. september 2018 - 19:21 #36
#35  Tja de nuværende 4/3.65 gb ram på 64 bit er ikke flaskehalsen.. Og den bliver næppe forsynet med mere ram.

Tror mere på, at der er en masse "usynlig" snavs på harddisken. Den computer kan umuligt have være SÅ sløv fra starten af ???

Gider ikke at "rense" den.. Så hellere starte på en frisk ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2018 - 19:40 #37
#36 Ja det er den bedste løsning :-)
Til lidt surf og netbank mm. behøves hellere ikke mere ram.
Den største forbedring ville nok være en ssd i forhold til ram hvor der skal kommunikeres med disken.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
03. september 2018 - 22:40 #38
Kig evt. først efter om der stadig er en factory retableringsmulighed i softwaren, det vil så sætte den tilbage til den gamle windows 8, som hun så godt kan lide, den kører stadig fint. Det er nemt og du skal ikke installere drivere mv, kun køre opdatering.

Ellers bør du installere en ny Windows 10 fra en frisk downloaded ISO. Hvis den er tre år gl. og ikke har et licensnr. klæbemærke i bunden tyder det på at den har haft Windows 8 og den gamle dame vil blive endnu mere forvirret hvis der pludselig introduceres en windows 7. Du skal selvfølgekig bruge 64 bit det er det der normalt leveres. Husk at du evt. skal installere drivere fra producentens eller nvidias hjemmeside til kortlæsere og andet tilbehør.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. september 2018 - 07:30 #39
Ang. de 3.65GB Ram, så kan det, som 220661 nævner, skyldes at grafikkortet bruger noget af det resterende, plus at der også bruges noget plads på at adressere øvrig hardware. Sammen med producenternes vane med at skrive de 4000000000B afrundet til 4GB, selv om der reelt er tale om mindre, da vi jo husker regnestykket med at 1KB = 1024bytes... (Hvilket desværre er lovligt). Men vi kan jo heldigvis selv regne:

4.000.000.000Bytes / 1024 / 1024 / 1024 = 3,725GB - se dét er nok den egentlige værdi, og så er resten spist af systemet til hardware adresseringer/grafikkort.

Når det så er sagt, sagde jeg indtil for 2 år siden til venner og bekendte, der ønskede råd til en ny billig studiePC, at de bare skulle gå i Bilka og købe det der passede til deres pengepung. Det stoppede da en bekendt afleverede en stort set ny PC til mig, der var evigheder om alting. Min slutkonklussion var, at der nu var lavet så elendig en CPU, at den var sløvere end en 10 år gammel Celeron CPU (baseret på målt fakta). En SSD gjorde maskinen tålelig, men stadig langsommere end en 10 år gammel erhvervsmaskine.
Så prøv at google CPU´en - lur mig om ikke den er i kategorien for bundskrabere...

Og så vil jeg gerne bakke op om at 32bit udgaven teoretisk kan kræve lidt færre ressourcer... - men om det virkelig kan mærkes, er nok tvivlsomt.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2018 - 08:51 #40
Nej til surf og andre ikke krævede ting så er der ikke forskel på de to versioner. Skal man prøve at installere ældre programmer så vil jeg anbefale 32 bit som bør være mere kompatibelt
Avatar billede Mikael Ekspert
04. september 2018 - 10:16 #41
Nu er der installeret en SSD med nøjagtig kopi af den alm. HD med win 10 64 bit.

Det gav MINIMALT ( Men så er det testet ) ;)

Nu geninstallere jeg win 10 64 bit fra en iso hentet direkte fra Microsoft.
Så må vi se..

Vender tilbage med resultatet ;)
Avatar billede 450025 Ekspert
04. september 2018 - 11:09 #42
Mikael det ble så langt 41 poster en flott tråd, mange har gitt sitt bidra intet er gjort forgjeves, for meg personlig har jeg selv hatt stor glede og nytte av dette, at du valgte SSD og 64 bit herlig Win 10 også.
Jeg gleder meg til resultatet ditt, selv har jeg gjort samme jobben omtrent i dag med SSD 500 GB å Win 10 den ruller fint nå og bare noen småting av opp bakk som må på plass for brukeren, for deg godt jobba på Norsk dette var Moro..
Avatar billede posten Ekspert
04. september 2018 - 12:50 #43
har lige været på google og søge efter : Acer Aspire ES 15  kan kun se den med en amd-processor mon ikke det er dér vi skal se det som grund for de afvissende tal
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2018 - 18:37 #44
Det er sikkert denne APU der er i den bærbar https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+E1-2500+APU&id=2019  og den er ikke nogen "hurtigløber" ;-)
Og da det er en cpu hvor der også er grafikdel i kan det tænkes den også bruger ram som der ikke er meget af. Håber en nyinstallation gør maskinen brugbar.
Giv den lige chancen for at blive helt opdateret før dommen kommer :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
04. september 2018 - 19:21 #45
#44.. Ja præcis den lorte CPU.. Hmm.

Nu har jeg installeret en helt ny win 10 home 64.. Online direkte fra Microsoft.
Og på min 128 GB Kingston SSD.
( Den er fuldt opdateret via update )

ALT er om muligt blevet langt værre. Maskinen er total ubrugelig, til bare de mindste opgaver.. Uanset hvad der køres, så ligger CPU på 99 % konstant.
Intet andet, hverken HD, ram og net er overbelastet på nogen måde..

Nu får den en sidste chance inden skrotpladsen.. En Win 7 home 32 bit

Ejeren er på ferie, så det er begrænset med kontakt til hende.. Men hun siger, at så sløv var den ikke fra starten.. Dog kan hun ikke huske hvornår det gik galt. Eller om det kom da computeren blev updatet til win 10.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
04. september 2018 - 20:58 #46
Den CPU er totalt håbløs, der har været debat herinde før om det morlask forkastelige i firmaer der markedsfører bærbare med den slags CPU´er, måske endda med ok øvrige specs for at give indtryk af en "kraftig" pc, til folk der ikke kan gennemskue CPU kraften. Og det kan man ikke bare ud fra Ghz.

Opgiv den og køb en ny, den har muligvis kunnet halte sig igennem engang, men desværre er det sådan, at for hver opdatering bliver windows langsommere, så se at komme af med den.

Inden køb check benchmark på denne side
https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+E1-2500+APU&id=2019
For en billig pc i 2-3000 kr. klassen bør benchmark være omkring 3000 men hvis den skal være frisk omkring det dobbelte. Stærke statrionær pc´er med cpu som fx i5-8400 ligger omkring 12000.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
04. september 2018 - 21:05 #47
Fx denne
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/ACNXGY9ED003/acer-aspire-3-15-6-barbar-computer-sort
Tilbud 2555
https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+Ryzen+3+2200U&id=3152
CPU Benchmark 4449
Det er vigtigt at afvente tilbud og ikke bare købe til normalprisen, vær opmærksom på at hvis man møder personligt op i Elgiganten vil de ofte forsøge at tale dig væk fra de bedste tilbud fordi de har en der er "meget" bedre til en meget højere pris (som de tjener mere på).
Avatar billede Mikael Ekspert
06. september 2018 - 12:30 #48
Nu er det forsøgt med en frisk win 7 32 bit fuldt opdateret på en SSD.

Det kostede så lidt af rammen ( blev kun 3 GB brugbart af 4 GB ) Men ikke den store forskel fra den oprindelige Win 10 64 bit.

Desværre var der lidt drivere til "hardwaren" som manglede.. Ikke noget vigtigt i den forstand.  På Acer´s hjemmeside (om modellen/drivere) er der ikke drivere til Win 7 32 /64bit.  Kun til win 8/ 8.1 og win 10. Alle 64 bit. ( Et par af de drivere fungerede dog også på en win 7 32 bit )

Maskinen blev MÆRKBART hurtigere med den Win 7 32 bit.. CPU´ens belastning var så kun kortvarrigt oppe i det røde ( 99 % ) under forskellige opgaver.

Min glæde holdt dog kun i kort tid ;)
Så snart jeg testede lidt "surf" på nettet ( Fx lidt mails, Facebook og andet ikke krævende) var CPU kraften igen flaskehalsen. Konstant 99 % som før.
( Internet hastigheden på maskinen fejlede intet.. Der var rigeligt med "power" som tidligere test med Win 10 64 bit )

Nu er den Acer sat til tælling.. Den dur ganske enkelt ikke til det "den ældre dame" primært har brug for.. Altså lidt surf m.m...

Det oprindelig spørgsmål i tråden vedr. "Win 7 på win 10 licens" har jeg ikke testet.
Men tror ikke, at den licens (Digital) ville kunne genanvendes.. Bl.a. fordi maskinen fra ny åbenbart var leveret med Win 8/8.1 og ikke en win 7 som jeg MÅSKE troede.

Jeg har nu sat den oprindelige HD tilbage. Den med win 10 64 bit.. Maskinen står nu med "lukket låg" og konstateret: "Den skulle aldrig være solgt fra ny"

Takker for jeres interesse.. ;)
Mvh Mikael
Avatar billede 450025 Ekspert
06. september 2018 - 13:43 #49
Mikael livet går videre har vert artig og følge deg hele veien at du kan en masse ingen tvil om dette, jeg sier oftes ikke gi opp, men noen gange må man bare gjøre det. Du har hatte hele det beste Team i rykken flott gjort.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
06. september 2018 - 19:45 #50
Dvs. samme konklusion som #46 Du kan evt. markerer nr. 46 som en løsning.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. september 2018 - 20:18 #51
Det var da en pudsig hungren efter "accept"... - det er da 100% Mikael der bestemmer hvilket svar der kommer tættest på en løsning. Foruden at en ringe CPU bliver nævnt langt tidligere i tråden, har det intet med spørgsmålet at gøre, og bør efter min mening ikke betragtes som en "løsning" alene, men kunne da indgå i en samlet pulje med flere svar... Hvis da der overhovedet er nogen egentlige svar på selve spørgsmålet.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
06. september 2018 - 23:31 #52
#51 Det er da godt du har så meget overskud at du kan skælde ud på andre, men jeg mener at det er den måde den her slags forumer fungerer på, at man samler point. "Likes" betyder noget for mange. Åbenbart ikke for dig, men tal for dig selv tak!  Se bare systemet her på siden hvor man stiger i graderne for at fremme motivationen. Uden feedback fungerer det ikke.

Det er desværre således med en del af spørgsmålene i dette forum her, at nogle bruger lang tid på research, uden at få så meget som et like. Det er dårlig forum-stil synes jeg. Fx i denne her tråd, er der ikke et eneste like på nogen poster, og ikke nogen løsning markeret. Det er demotiverende.

# 43 var den første der kom på sporet af den rigtige løsning, nemlig at CPU´en var ubrugelig langsom, og ikke at det var et spørgsmål om hvilken Windows eller SSD eller RAM mængde eller hvad der ellers heftigt blev diskuteret.
# 44 nævner også den lange CPU men at den skal have chancen
De er tæt på og bør også markeres som løsninger.

Løsningen er nemlig CPU´en var ubrugeligt langsom som jeg skrev, og som spørgeren også selv finder ud af til sidst. Det bør fremhæves idet tilsvarende svage CPU´er stadig sælges og alm. forbrugere kan ikke gennemskue det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. september 2018 - 13:34 #53
Jeg vil give dig ret i meget af det du skriver, men altså ikke din måde at "tigge om svar".

For år tilbage var dette forum netop et "giv point og stig i graderne" forum. Det førte til intern splid "topsvarerne" imellem, og ikke så få dygtige og fornuftige mennesker opgav at være med, fordi de ikke gad de evindelige diskussioner om hvem der skulle have points eller ej.

Nu er forummet ændret til det, der var det oprindelige mål - at have en database over spørgsmål og svar. Og når man læser spørgsmålet "Tilbage fra Win 10 home til Win 7 home ( Licens )" giver det ikke meget mening at svaret er "Den CPU er totalt håbløs". Det er ikke et svar på et licensspørgsmål. Og det er spørger jo udemærket klar over - det skriver han i #16 og #28 - og jeg er inde på det i #39 - så selv om det er prisværdigt at få 100% afklaret ved din research, har det altså ikke rigtigt noget med spørgsmålet at gøre...

Men jeg er som sagt helt enig i at motivationen kommer fra anerkendelse, og jeg synes bestemt om dit input ;-) - det er bare stadig spørger der 100% skal bestemme hvem der hjalp mest. Og her lettes det jo gevaldigt af at man kan markere flere som "svar".
Man kan også lade være, ud fra den betragtning at der ikke er nogle 100% korrekte verificerbare svar. Og sådan er det - videre til næste spørgsmål.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
07. september 2018 - 17:14 #54
#53 så er vi jo næsten enige :)
Hele tråden har jo været lidt forvirret, idet pc´en tilsyneladende aldrig har haft en Windows 7.
Avatar billede Mikael Ekspert
07. september 2018 - 17:31 #55
Så nåede vi 3. nye emne i samme tråd ;) ;)

Uanset hvad, så har jeg (og den ældre dame) værdsat alle indput.
Hun siger nu: " Så er det ikke mig som er idiot vedr. den sløve computer"

Nu mangler jeg bare, at finde knappen " Markér ALT som løsningen"  ;)

Mvh Mikael
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2018 - 18:48 #56
#55 Haha
"Nu mangler jeg bare, at finde knappen " Markér ALT som løsningen"
Den findes desværre ikke Michael ;-)
Avatar billede Mikael Ekspert
18. juni 2019 - 21:03 #57
Løst: Tak for alle svar ;)