Avatar billede Signe07 Novice
05. september 2018 - 16:55 Der er 18 kommentarer

Best value grafik kort til ældre computer

Jeg har ældre computer med følgende bundkort MSI
Model    760G-P43(FX) (MS-7699)) (CPU1)
med følgende grafikkort
PHL 273V5 on AMD Radeon HD 745

Computer bliver ikke brugt som spillecomputer, men synes nogen gange at jeg godt kunne tænke mig bedre grafik

Jeg har desværre ikke så meget forstand, så jeg tør købe nyt grafikkort (jeg kan også se at de kan fåes til mange X dyrere end min computer er værd)

Jeg forestiller mig et grafikort til ca. 500,00 DKK (måske brugt)

Gerne hjælp med direkte link til et, men alternativ hvad jeg skal kigge efter og hvilke faldegrupper jeg skal undgå
Avatar billede Slater Ekspert
05. september 2018 - 17:50 #1
Hvad mener du med "bedre grafik" hvis du ikke spiller på den?
Avatar billede INK Ekspert
05. september 2018 - 19:16 #2
Kunne det tænkes, at det er skærmen du skulle skifte?
Avatar billede Signe07 Novice
05. september 2018 - 19:47 #3
Jeg har cykeltrainer på kontoret som kan kobles op på computeren og så kan man køre fx. 3D ruter via trainer program. Her er grafikken ikke i nærheden af at være lige så fin som hvis min kammerat kobler sin computer til min skærm.

Derudover spiller min datter lidt Sims som jeg også synes ser finere ud når jeg ser det på fx. youtube.

Men i princippet har i ret - det er selvfølgelig begge spil heheheeh
Avatar billede posten Ekspert
06. september 2018 - 01:50 #5
http://gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-7450-vs-GeForce-GTX-745  efter hvad jeg kan se på ovenstående link er du har 4 gb ram på dit skærmkort så HVIS  du vil ha 6 gb ram på dit skærmkort håber der står i #4 passer i dit bundkort men ser ingen grund til et skifte til 2289.- er pengene værd
jeg har for nyeligt skiftet fra 512 til 1024 på min "bare" for at få en bedre klassificering
på min win 7
Avatar billede Signe07 Novice
06. september 2018 - 07:39 #6
Der er 1 GB på mit ATI AMD Radeon HD 7450
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
07. september 2018 - 23:03 #7
Tror et RX 560 vil være nok til dig.
https://www.edbpriser.dk/produkt/gigabyte-radeon-rx-560-gaming-oc-4g/

Her er en video med nogen der spiller sims 4 på højeste indstillinger med et RX 460 som er den foregående model til RX 560.
RX 560 er vel ca. 10% bedre end RX 460.
Dog skal det siges de har en bedre cpu end du har, og den vil også være med til at øge spiloplevelsen.
https://www.youtube.com/watch?v=4_sdE1waSJY
Avatar billede posten Ekspert
08. september 2018 - 01:07 #8
vil overveje KRAFTIGT om det kan betale sig : https://www.proshop.dk/Grafikkort/XFX-Radeon-RX-550-Core-2GB-GDDR5-RAM-Grafikkort/2595621?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite er det mon de 914.- værd ??
har forsøgt at finde den der rx 560 med google vil intet vise men er 4 gb ikke at skyde gråspruver med kanoner ??
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
08. september 2018 - 01:32 #9
Du kan bare klikke på linket, der er ingen grund til at gøre det svære for sig selv.
Nej, den 550'er er nok ikke pengene værd når du kan få en 560'er for små 75,- mere.
Det er meget lidt man spare ved at vælge 2gb. Billigste 560'er: https://www.edbpriser.dk/produkt/gigabyte-radeon-rx-560-gaming-oc-2g/
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2018 - 18:46 #10
Opgradering med grafik kort fra AMD Radeon HD 745 med 1GB RAM, erstatning omkring 500,- kr. vil nok dette være
ASUS GeForce GT 1030 Silent Low Profile - 2GB GDDR5 RAM for 691,- kr.

https://www.proshop.dk/Grafikkort/ASUS-GeForce-GT-1030-Silent-Low-Profile-2GB-GDDR5-RAM-Grafikkort/2592767

Alternativt cpu opgradering med AM3+:

https://www.proshop.dk/CPU?f~processorer_antalkerner=med8kerner&f~processorer_socket=amd-socket-am3plus&fv~processorer_processor-clock-frekvens=3800000000-&b=intel~amd&pre=0

Andre gpu/Grafik kort:

Sapphire Radeon RX 550 Pulse - 2GB GDDR5 RAM for 808,- kr.
https://www.proshop.dk/Grafikkort/Sapphire-Radeon-RX-550-Pulse-2GB-GDDR5-RAM-Grafikkort/2589857

De andres bud ser meget fornuftige i #9  på 2 GB RAM i grafik kortet, #7 på 4GB RAM i grafik kortet: Radeon RX 560 fra #Tordenfusk råd. 👍

MSI Radeon RX 560 AERO ITX OC - 4GB GDDR5 RAM for 1199,- kr.

#Postens råd Radeon 550 på 2 GB RAM i grafik kortet #8 for 914,- kr.

MSI GeForce GTX 1050 OCV1 - 2GB GDDR5 RAM for 1147,- kr.

Eller brug flittigt for HD gaming grafik kort som rådet fra #sidwave #4 ASUS GeForce GTX 1060 DUAL OC - 6GB GDDR5 RAM for 2389,- kr.
Avatar billede Signe07 Novice
10. september 2018 - 06:49 #11
Hej Jørgen
Er CPU opgraderingen ligetil at udføre selv?
Og er der evt. andet jeg skal være OBS på i den forbindelse
Avatar billede posten Ekspert
10. september 2018 - 08:26 #12
der en del du skal være opmærksom på dér men de der amd har jeg ingen tiltro til så vil anbefale du søger et nyt bundkort med en intel cpu i stedet for en amd
du skal så være opmærksom på dine ram vil anbefale du evt finder et bundkort der er til ddr 4 ram f.eks.: https://www.computersalg.dk/i/1492256/asus-b150-pro-gaming-bundkort-atx#specsarea rammene styrer du selv op til 64 gb der er et GODT skærmkort i bundkortet men kan udbygges og ang cpu kan du bruge alle 3 slags efter hvad din tegnebog magter i3 i5 og i7 se lige hvad din forsyning magter 650 watt : https://www.computersalg.dk/i/1353123/corsair-cx-m-series-cx650m-2015 til 628.- bundkort til : 707.41 kr
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
10. september 2018 - 09:17 #13
Første spørgsmål, har du prøvet at bygge eller skille en computer ad før?
Når der snakkes cpu og ram, ved du så hvad det betyder og hvad disse ting er?
Avatar billede posten Ekspert
10. september 2018 - 16:49 #14
#13 har samlet flere pc'er som du nok ikke når at bygge sammen i din levetid hvor vil du dog hen med med det ????
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
10. september 2018 - 16:53 #15
Nu er det ikke dig der er centrum i denne tråd, men OP. Og OP's tekniske kundskaber er ret relevante for hvilken løsning der kan tilbydes.
Avatar billede posten Ekspert
10. september 2018 - 19:28 #16
ja da derfor er nok MANGE  der ser bort fra dit indlæg og venter på Signe07 fortæller om hendes løsning
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
10. september 2018 - 19:50 #17
Det er hun nød til hvis hun vil have hjælp, kommunikationen er nød til at gå begge veje. Ellers må hun undvære hjælpen. At bare losse en masse information af sted er meningsløst og spild af vores tid.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
10. september 2018 - 20:11 #18
Vi er nød til at kommunikere på samme niveau.
Og når Signe siger ting som:
"Er CPU opgraderingen ligetil at udføre selv?"
"Jeg har desværre ikke så meget forstand, så jeg tør købe nyt grafikkort"

Så bør der efter min mening være nogle alarmklokker der ringer.
Det kunne jo tyde på at der er at gøre med en person der aldrig har prøvet det før.

En cpu installation er ikke svær for folk der har prøvet det før. Men det er forholdsvis dyr og følsom teknologi. Der skal meget lidt til at gøre noget forkert og det kan blive en dyr affære.
Derfor vil vi selvfølgelig aldrig bede folk om at gøre noget de ikke besidder den fornødne viden til at gøre.