Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. september 2018 - 16:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Et par detaljer fra Regeringens "Ghetto-plan"

Hej -
Min kone og jeg passer 6 børnebørn - på forskellig måde ...
*
Derfor henvender jeg mig til jer, kvikke Eksperter ...
*
For jeg vil gerne have dokumentation.
*
Om hvad ?
*
Ja. jeg mener, at jeg kan huske, at Regeringens tåbelige Ghdeettoplan.
Bl.a gik ud på :
At alle landets ghettoer skulle rive 60% gode boliger ned. Eller lave dem om til ejerlejligheder, (butikker)?
Så er der 40% boliger, som gerne må være lejerboliger. (Nu 100%)
*
Det er vist fast.
*
Så mener jeg, også jeg kan huske :
"Hvis det ikke sker frivillig. I Boligforeningerne, vil regeringen gå ind og overtage hele molevitten.
Og så må der KUN være 25% lejeboliger tilbage.
*
Det sidste er jeg dog lidt tvivl om, jeg hørte rigtig ...
*
Længe siden jeg hørte det.
*
Men kan nogen finde dokumentation for denne påstand ?
*
Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede claes57 Ekspert
06. september 2018 - 18:33 #1
når du bruger ord som 'tåbelig' så klarer du den bare selv. Vi ved jo ikke, hvor du har hørt dette,
Men der er en plan om at flytte rundt på folk i boligkvarterer, så områder løftes mht jobindsats osv, og bla kriminalitet mindskes - meningen er, at beboere over tid finder ud af, at dem i job klarer sig bedre end dem, der er på kontanthjælp.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. september 2018 - 19:30 #2
OK - Jeg skulle måske ikke afsløre mine holdninger - Og så ikke få hjælp.

Men rent faktisk har min familie og jeg boet et dejligt sted 1976-2013,
som 5 gange var en ghetto og 5 gange ikke.
Jeg kende "Ghettoerne" fra mig selv. De er langt bedre end deres dårlige ry ...
Vi har boet der. Arbejdet der. Ikke i landets - samtlige ghettoer.

Men hvis du ikke vil hjælpe - Så er det jo bare ærgerligt.

claes57 -

Gælder det også andre spørgsmål ?

Ja - jeg føler at politikere p...... på folk, der bor i "Ghettoer. !

River deres boliger ned - tvangsflytter folk !!!!!!!!!!!!!!!!

*
Det kan du så lide eller ej -

Det er jeg sgu da lige glad med !!!!!!!!!!!
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. september 2018 - 20:12 #3
Jeg burde ikke hidse mig op !
Kan man ikke slette dette her ?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. september 2018 - 20:14 #4
Jeg kender ALLE argumenter for at gøre, hvad Regeringen nu gør.
Tvivler god stærkt på, det hjælper.

Desuden jagter man mennesker, der - tilfældigvis, bor i de boligområder ...

Apartheid af værste skuffe !

Troede man ville hjælpe folk - I stedet skal de ned med nakken !
Avatar billede claes57 Ekspert
06. september 2018 - 20:17 #5
Rent faktisk, så bruger det offentlige ekstra penge på ghetto-områder i forhold til, hvad sociale boliger andre steder får. Der ydes også særlig hjælp for at få folk i arbejde, så områder ikke længere er ghetto.
Som i København i 70'erne og 30 år frem, så ryddes tæt bebyggelse for at få lys og luft ind, og dermed også have færre lukkede byrum med hashhandel osv.
Jeg kan godt se, at det, der virkede i Kbh selvfølgelig ikke kan virke andre steder, og at byfornyelse er en dum ting.
Btw, jeg fik selv expropieret min lejlighed, som Kbh tvangskøbte til ca halv pris af, hvad jeg gav - det var ikke fint, men resultatet for samfundet og Kbh er bedre.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. september 2018 - 21:07 #6
Ja. du har ret i meget af det, du siger claes....
*
Man skal nok bo "sådan et sted" (hvor man er glad for at bo) - men omverden tror man er "spedalsk" - kriminel, arbejdsløs og  dranker og på stoffer ....
*
Når man så selv bor der - og ved, der bor mennesker af mange erhverv o.s.v ...
*
Lige nu kender jeg mennesker i Aarhus - som har to steder, Gjellerup Planen og Bispehaven hvor 60% af deres boliger skal laves om - og 60% beboere (2.000-3.000 mennesker) skal tvangsflyttes. Fra deres kendte område. Børns skole, børns daginstitution.
Og det samme i Odense - Vollsmose.
*
Alle de steder går folk og ved ikke om de er købt eller solgt.
*
Og sådan er det ALLE steder.
Så kan det godt være, områderne får flere penge.
*
Men hvad hjælper det de beboere, som skal tvangsflyttes ?
*
Nåh. Jeg har involveret med det siden 2001 - Da Lars Løkke kom ud, der hvor vi boede.
Nu er vi flyttet. IKKE fordi vi var kede af at bo der. Vi havde den største lejlighed, man kunne få. 12 meter lang altan ud til grønne områder. Alle vore naboer og dem vi kendte var ordentlige mennesker.
*
Vi flyttede - fordi vi ville være tæt på vore børn og 6 børnebørn -
(Selv om vi kun var 20 minutter fra dem.)
*
Vi har dog venner der, stadig væk.
Tænker - Hvem af dem skal tvangsforflyttes ?
*
Nåh - Nu kommer der snart Bænken - Dansk film ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. september 2018 - 09:42 #7
Tak for deltagelsen - Jeg skal ud og cykle NU ...
Avatar billede anedi Ekspert
07. september 2018 - 14:21 #8
Jeg synes ikke at have hørt de 25% du nævner, men der er mulighed for fuld afvikling i de mest udsatte områder:

https://www.regeringen.dk/nyheder/ghettoudspil/nye-muligheder-for-fuld-afvikling-af-de-mest-belastede-ghettoomraader/
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. september 2018 - 14:57 #9
Tak anedi ! Hjælp ! - Det skal jeg lade gå videre, til de, jeg kender, det bor i "Ghettoer