Avatar billede ErikHg Ekspert
09. september 2018 - 13:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddellelse i Win 10: Systemfejl (-2147219196 ved åbning af mappen "musik"

Jeg har lige købt Windows 10 64 bit Pro og har installeret det på min bærbare HP Elitebook 8470p. Der har ingen problemer været siden installationen blev udført 4/9, men i dag 9/9 opstod der et problem, i form af at et vindue med en fejlmeddelelse poppede op: C:\Users\computernavn\musik\kunstnernavn.wav

Der har hidtil ikke været problemer på dette punkt. I det hele taget har det kørt overraskende godt, også mht. installation af ældre programmer.

Håber at nogen kan afhjælpe mit problem. på forhånd tak.
Avatar billede falster Ekspert
09. september 2018 - 14:35 #1
Er det, når du åbner mappen - i stifinder e.l.?

Eller, når du åbner wav-filen?

Hvis det er det sidste, så prøv at åbne med en anden lydafspiller.

(Googling på 2147219196 giver en del hits, hvor det, så vidt jeg lige kan se, drejer sig om at det i Windows 10 medfølgende program til filtypen giver fejlen.)
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2018 - 14:43 #2
I forbindelse med opgradering af styresystem Windows til Win 10, og har trykt behold Dokument og Filer.

Så vil filerne være i Windows.old mappen.
- Find dit eget Profil og stien til dine mapper Dokument mv. og flyt det til Windows mappen, så stien er lagt til den rette.

Jeg går ud fra, at dette skaber problem. Medmindre det allerede er på rette sti, så er det læse, skrive rettighed der ikke blev opfattet af systemet. Tag over eller inkluder dig selv over mappen.

Kig eksempel på denne:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/2623670/access-denied-or-other-errors-when-you-access-or-work-with-files-and-f
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. september 2018 - 14:45 #3
Det er når jeg åbner wav-fiien.

Jeg har siddet og kikke lidt på tingene vedr. fejlfinding, og fandt ud af at man kan åbne wav-filen i Windows Media Player. Så som sådan er problemet løst.
Det er bare underligt at det medfølgende program giver fejl. Det er faktisk mit første problem der er opstået med Windows 10.
Som nævnt tidligere har installationerne af diverse programmer - nye som gamle - samt drivere forløbet smertefrit. Så et lille bump på vejen er ok.
Jeg fandt selv frem til en løsning men synes alligevel du skal have æren at af have fundet den :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. september 2018 - 17:20 #4
#2 Der er ikke tale om en opgradering, forstået på den måde, at denne er foretaget over nettet, men jeg har købt en Windows 10 Pro 64 bit DVD, med styresystemet på.
Da der var Windows 7 på maskinen i forvejen, fjernede jeg SSD´en og indsatte en anden SSD på 250 GB, installerede derefter Windows 10 på denne, og har siden installeret programmer og drivere. Det er i første omgang tænkt som en prøve  for at undersøge Windows 10´s kompatibilitet med både nye ældre programmer samt derivere.
På min stationære er der Windows 7 Ultimate 64 bit, så derfor har jeg brugt min bærbare som en slags "forsøgskanin" :-) Skulle systemet crashe, så er skaden ikke større end jeg bare kan gen-installere Windows 10 fra bunden af. Det er kun en test, for før eller siden stopper opdateringerne til Windows 7, og så kan man komme i problemer med sårbarheder.