Avatar billede Slettet bruger
12. september 2018 - 12:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Program til Indlæring af ord.

Jeg vil udvide mit engelske ordforråd med et simpelt program til PC.
I øjeblikket skriver jeg engelske ord til venstre og dansk oversættelse til højre.
Ser på de engelske ord medens jeg dækker over de danske. Ikke smart.
Det jeg søger er et program (har haft det engang) hvor man indskriver de engelske ord et sted og de danske et andet sted således, at man først kan se den danske oversættelse, når man trykker, med musen, på det engelske ord eller et punkt. Håber nogen kan se meningen i det her:-)
Avatar billede jalved Ekspert
12. september 2018 - 12:29 #1
Det er ikke helt svar på dit spørgsmål, men jeg har selv tænkt på måske at blive lidt bedre til engelsk - og faldt over denne side:

https://www.vocabulary.com/
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2018 - 12:48 #2
Ja ok, det er da også en mulighed, men jeg vil foretrække et lille program på min computer.
I den forbindelse har jeg tænkt på, at det måske er smartere at holde ordet i en lille sætning, i stedet for at tage det ud som løsrevet fra mening.
I går havde jeg svært ved at huske ordet "detrimental" (skadeligt) indtil jeg associerede det til et billede af en rotte, det hjalp. Men det kan jeg jo ikke gøre med alle ordene. Tak for dit link :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2018 - 10:02 #3
Jeg kan vist godt lukke dette spørgsmål, tak for dit indlæg.😊
Avatar billede jalved Ekspert
13. september 2018 - 14:48 #4
Du kunne jo også blive meget analog og lave noget med to papirer.

Altså skrive ordene op i to spalter på et stykke papir med danske ord i den ene og så de engelske oversættelser i den anden.

Dernæst dække oversættelsen og enten ord for ord eller spaltevist flytte papiret, når du har oversat og vil kontrollere, hvor ferm du nu er blevet :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2018 - 18:33 #5
Det er lige det jeg gør. Jeg bruger Libre office, sætter em tabel ind med 2 kolonner og 25 rækker så jeg under indskrivning hurtigt kan springe mellem kolonnerne med piletasterne. :-)