Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2018 - 22:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ikon på skrivebord.

Når jeg installerer programmer og ikon til program kommer på skrivebordet på klisteres et tekst ikon oven på. Hvorfor sker dette?
Bruger Windows 10 pro.
https://ibb.co/bT8Nh9
Avatar billede posten Ekspert
12. september 2018 - 23:25 #1
hvad sker der hvis du ser papirkurven der ligger der som standdard ??
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2018 - 03:42 #2
windows er syg.
rens med ccleaner.

https://www.ccleaner.com/ccleaner/download
Avatar billede 450025 Ekspert
13. september 2018 - 07:29 #3
Malwarebytes og CCleaner er begge fine program men vidt forskjellige, løser neppe oppgaven.
Du kjøre Win10 Pro, fint det å laster ned et program du ønsker er enkelt .
Det legge seg på venstre side sammen med alle andre program du har.
Finn dette program du lasta ned trekk det ut på skrivebordet veldig enkelt.

Høgre klikk og du har 2 valg, plassering på start eller legg det på Oppgavelinjen ferdig.

Det er samme oppskrift både i Norge og Danmark og Win 10 Pro er lik over hele Verden. Bilde ditt forstår jeg ikke Sorry.    Har jeg misforstått ditt spørsmål?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2018 - 09:09 #4
Avatar billede 450025 Ekspert
13. september 2018 - 09:42 #5
Ja denne Vidio ga masse bråkede musikk, fine farger men selve opplegget forstod jeg ikke et Pip av, Sorry.

Var det et svar på spørsmålet som ble stilt? Da har jeg klart misforstått alt, det er mitt svar på det.
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2018 - 10:31 #6
Jeg tænkte mere på Method 2
Avatar billede falster Ekspert
13. september 2018 - 14:44 #7
Hvis du havde ventet en genvejspil, så prøv at gå i registreringseditor til nøglen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Icons

(Hvis Shell Icons nøglen ikke findes så opret den. Husk backup).

Hvis der findes en værdi med navnet 29 under nøglen og data er andet end tomt, så slet data, men lad gerne navnet 29 stå.

Hvis 29 ikke findes så opret en REG_SZ værdi med det navn uden data.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2018 - 16:14 #8
Tak falster . Der stod en værdi med et tweaker  program under navn 29 jeg havde brugt på et tidspunkt og afinstalleret. Det har så efter denne afinstallation at det har opstået. Nu er mit ikon rent :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2018 - 16:15 #9
Tak til de andre der også deltog i tråden :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2018 - 16:17 #10
CCleaner kunne så ikke fjerne denne tekst i nøgle. Prøvede ikke Privazer som jeg også bruger ind imellem.
Avatar billede falster Ekspert
13. september 2018 - 17:20 #11
Fint :-)

Jeg har heller ikke hørt eller oplevet, at CCleaner og de andre udmærkede opryddere kan rette den slags.