Avatar billede Lasse Olsen Juniormester
14. september 2018 - 13:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Åben fil med dato

Hej CW
Jeg har en kode som unzipper en zipped fil og gemmer den i en ny mappe der bliver kaldt MyUnzipFolder(dagen dato).
Mappen der bliver oprettet hedder altså MyUnzipFolder efterfulgt af dagens dato. Min kode fejler så ved min makering(##) - da den ikke forstår strData når den skal åbne filen, hvad gør jeg galt?
If Fname = False Then
                    'Do nothing
                Else
                    'Root folder for the new folder.
                    'You can also use DefPath = "C:\Users\Ron\test\"
                    DefPath = "P:\"
                    If Right(DefPath, 1) <> "\" Then
                        DefPath = DefPath & "\"
                    End If

                    'Create the folder name
                    strDate = Format(Now, " dd-mm-yy")
                    FileNameFolder = DefPath & "MyUnzipFolder " & strDate

                    'Make the normal folder in DefPath
                    MkDir FileNameFolder

                    'Extract the files into the newly created folder
                    Set oApp = CreateObject("Shell.Application")

                    oApp.Namespace(FileNameFolder).CopyHere oApp.Namespace(Fname).items

                    On Error Resume Next
                    Set FSO = CreateObject("scripting.filesystemobject")
                    FSO.deletefolder Environ("Temp") & "\Temporary Directory*", True
                    End If
##
                    Dim xx As Workbook
                    Set xx = Workbooks.Open("P:\MyUnzipFolder & strData\ lmpriser_eSundhed_180813.xlsx")
Avatar billede supertekst Ekspert
14. september 2018 - 13:49 #1
Er strDate defineret?
Og i givet fald som hvad
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2018 - 14:05 #2
Prøv at skifte
              strDate = Format(Now, " dd-mm-yy")
Til
        strDate = cStr(Format(Now, " dd-mm-yy"))
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2018 - 14:08 #3
Hvis du bruger datoformatet yyyymmdd så kommer mapperne i logisk rækkefølge. Som du har det, vil første jan og første feb ligge lige efter hinanden derefter anden jan osv.
Avatar billede RogerWilco Seniormester
14. september 2018 - 18:06 #4
Du mangler da et par anførselstegn, og "strData" er stavet forkert.

Set xx = Workbooks.Open("P:\MyUnzipFolder" & strDate & "\lmpriser_eSundhed_180813.xlsx")