Avatar billede ps76 Forsker
15. september 2018 - 14:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

printer melder optaget

Min printer er en canon MG3550, wifi tilsluttet.
Har ellers virket hidtil - men når jeg nu bestiller et print kommer den frem og siger "Printeren bruges allerede af en anden computer.
Brugerstatus for den pågældende computer vises herunder.
---"

Og intet sker. Den bruges jo altså IKKE af nogen anden computer, så det er noget vrøvl. Men hvad er der så galt? Hvis jeg åbner aktive printjobs, så ligger min bestilling ikke desto mindre som den enest, og under statuskolonnen står der "udskriver"...??!
Avatar billede poko1 Ekspert
15. september 2018 - 17:24 #1
Prøv at gå i kontrolpanel vælg Enheder og Printere se om der er gentagelser og om valgt som standard højreklik og se hvad der udskrives slet eventuelt udskriftskø og prøv igen.
https://ibb.co/nKAFsK
Avatar billede mort1 Ekspert
15. september 2018 - 17:44 #2
Ovenstående burde kunne løse problemet, hvis ikke vil jeg anbefale dig at slette printeren fra maskinen, og derefter lave en ny installation, det er trods alt ikke det største job, at installere en printer.
Avatar billede LBR Praktikant
31. januar 2020 - 13:50 #3
Jeg har det samme problem men med en Canon MG7150 der også er WIFI opkoblet og har virket, nu får jeg meddelelse hver gang om at den er optaget, jeg kan få den til at printe ved at køre en test af printeren, så kommer mit print ud sammen med en blank testside. Jeg har prøvet og afinstallere og geninstallere printeren men uden held.
Avatar billede xou1963 Juniormester
26. december 2020 - 17:18 #4
åbn shell som administrator
skriv først i boksen
net stop spooler
enter
derefterr
net start spooler
enter
Avatar billede xou1963 Juniormester
26. december 2020 - 17:19 #5
ps det var powershell