Avatar billede Besil Seniormester
19. september 2018 - 09:33 Der er 2 kommentarer

Deling af fotos med link?

Jeg skal have delt nogle billeder og små film med en gruppe mennesker.
Det skal være nemt for dem at tilgå billederne (helst uden at de skal downloades).
Og jeg vil gerne dele via et link.
Jeg har læst mig frem til at Picasa er et ok bud, men vil gerne høre om der er andre anbefalinger?

Billederne skal bare ligge online 2 måneder, så jeg kan også betale lidt for det.
Avatar billede INK Ekspert
19. september 2018 - 09:51 #1
Du kan oprette en Google konto, så har du automatisk Google Fotos, der er en gratis afløser til Picasa. Billederne gemmes i skyen og kan deles med et link, enten enkeltvis eller et album.
Det giver også dig selv en sikkerhedskopi.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. september 2018 - 11:31 #2
Jeg er helt enig med ink - med den tilføjelse at du også med en Microsoft konto kan gøre fuldstændig det samme med OneDrive.

Og for den sags skyld også DropBox, hvis du har sådan en konto...

Personligt ville jeg netop vælge dem i den rækkefølge - google photos, microsoft onedrive og dropbox.

Det hele er gratis, når vi ikke snakker flere gigabyte data.

Så vidt jeg ved, er Picasa i øvrigt i dag bundet op på Googles tjenester, og er ved at være bygget sammen med Google Photos.