Avatar billede ladekarls Juniormester
19. september 2018 - 22:11 Der er 6 kommentarer

Kan ikke komme i kontakt med mit webcam - HJÆLP!

Hej
Jeg har et HIKvision webcam (model: DS-2CD2132F-I) der sikker på min terrasse. Det har tidligere virket fint, men efter jeg har lavet om på mit netværk virker det ikke mere...

Jeg har blot sat to routere sammen, hvor den ene er logget på den anden via kabel.

Når jeg starter et program op, der hedder "Tools" til Hikvision og vælger SADP kan jeg se mit webcamera. Det har følgende ip: 192.168.1.33 port: 8000 Subnet: 255.255.255.0 IPv4 Gateway: 192.168.1.1

Jeg kan bare ikke komme i kontakt med det igennem min browser. Jeg kan ikke se live feed ... altså noget som helst billede. Jeg kan bare konstatere, at det er der...

Hvad gør jeg nu?

Tak for din hjælp!
Avatar billede puren Ekspert
20. september 2018 - 07:11 #1
Hvad har du selv af ip adresse? Du skal have en adresse i samme netværk altså 192.168.1.xxx dog ikke 192.168.1.33 alle andre adresser der er i brug
Avatar billede Rune1983 Ekspert
20. september 2018 - 07:37 #2
Jeg ville sætte det op på følgende måde.:
- Router 1
- Router 2
Sørg for kun en af dem køre DHCP server. Med andre ord. Kun en uddelegere ip adresser.
- Webcam ip adresse reserveres via dens mac adresse i DHCP serveren. Så vil den få samme IP hele tiden.
Avatar billede ladekarls Juniormester
20. september 2018 - 07:45 #3
Hej Rune,

Jeg har sat mine routere op efter denne video:

https://youtu.be/J5QJb3O19zI

Jeg har ikke meget forstand på opsætning, routere mv. - så jeg er temmelig fortabt.

Jeg mener dog at jeg har slået DHCP fra, da videoen fortæller det..?

Er det et problem?

Tak fordi du vil hjælpe...
Avatar billede posten Ekspert
20. september 2018 - 15:41 #4
har hørt at sikkerheden på din router bestemmer hvad du kan se af udstyr det er den med min 4 tegn i
Avatar billede ladekarls Juniormester
23. september 2018 - 15:17 #5
Kan man indsætte billeder her?
Avatar billede posten Ekspert
23. september 2018 - 17:09 #6
for at fortsætte  #4 Sikkerhed .: WEP, WPA, WPA2, SPI, NAT test de 5 jeg nævner her de er med på de fleste routere