Avatar billede Torben Hehr Novice
23. september 2018 - 10:20 Der er 3 kommentarer

Lås to kolonner sammen

Hej

Kolonne B er navne (100 stk)
Kolonne D er Telefonnumre.

Hvordan låses B og D sammen så de kan sorteres og redigeres uden at bytte numre ?
Avatar billede finb Ekspert
23. september 2018 - 10:24 #1
Kolonne E:
=(B1) & " " & (D1)
træk formlen nedad
23. september 2018 - 10:24 #2
Øh - det er de som regel.
Du kan vælge at sætte dem i en Excel tabel (Tabel på Indsæt fanen).
Alternativt kan du sætte autofilter på og bruge sorterings fuktionen der.
Husk altid, at man ikke skal markere før man sorterer (med mindre at man faktisk ønsker at sortere en del af et dataområde).

Endelig, hvis du vil være 100% sikker, så skal ud have dine data over i en database.
Avatar billede finb Ekspert
23. september 2018 - 10:54 #3
Og marker data i kolonne E,
Kopier
Indsæt speciel: Kun værdier

""Kolonne E:
=(B1) & " " & (D1)
træk formlen nedad ""