30. september 2018 - 15:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MVC struktur i jquery

Jeg er i gang med at undersøge, hvordan jeg bedst kan strukturere min kode i jquery. Jeg faldt over MVC som en struktur, hvilket som sådan giver god mening.
https://agilewarrior.wordpress.com/2011/10/26/javascript-model-view-controller-example/

Er det korrekt forstået, at jeg fortsat skal dele min side op i forskellige moduler, såsom:
- menu
- logon
- søgefunktion
- sider
- osv.

Kan I give gode råd til, hvordan man strukturere sin kode bedst muligt?
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. september 2018 - 16:25 #1
Jquery er bestemt ikke dumt. Men i dag kigger folk mere mod react, angular, vue osv... Så hvis du er begynder ud i web, så kunne du kigge på disse ?
30. september 2018 - 17:03 #2
Jeg vil ikke betegne mig selv som begynder, men absolut heller ikke som ekspert, men jeg er åben over for noget nyt - det er jo i bund og grund javascript det hele.

Angular er det mest brugte.
React er det næstmest brugte, men det har halet kraftigt ind på angular i 2018.
Vue er det tredjemest brugte, og må betegnes som en outsider i den sammenhæng.

Angular betegnes som et javascript framwork, mens react betegnes som et library.

Hvilken ville du anbefale?
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. september 2018 - 17:50 #3
Jeg er startet på at lære angular flere gange, men min kæde er hoppet af. Men det betyder jo ikke nødvendigvis angular er dårligt, måske bare mig der er for tykhudet. :)
React har jeg arbejdet lidt mere professionelt med det sidste stykke tid og det virker fornuftigt og begynder at give mening.
Dog begynder angular også at give mening, nu hvor jeg så småt kommer ind på denne måde at opbygge hjemmesider på.
Så jeg vil helst ikke anbefale noget, men synes du skal gøre dig dine egne erfaringer. :)
Ved det er et svagt svar...
30. september 2018 - 18:42 #4
Jeg tror, at jeg vil lege lidt med react, da det lyder til at man er mindre låst i det library.
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. september 2018 - 21:22 #5
Faldt lige over denne: https://medium.com/@TechMagic/reactjs-vs-angular5-vs-vue-js-what-to-choose-in-2018-b91e028fa91d
Der er lidt fordele og ulemper ved alle de tre nævnte frameworks / libraries.