Avatar billede Smilewithyou33 Juniormester
09. oktober 2018 - 09:53 Der er 17 kommentarer

HASTER: Forsvundet favoritliste

HASTER: Opdatering til explorer 11. - mistet favoitliste

Jeg er VIRKELIG på den!!!!
Jeg har haft en LANG favoritliste i min internet explorer som er MEGET VIGTIG for mig. Så bad systemet mig om at opdaterer til explorer 11 - det gjorde jeg og nu er alle mine favoritter VÆK...

Kan jeg få dem tilbage igen - der ligger SÅ meget arbejde bag disse favoritter!!!

Venlige hilsner
Louise Sellebjerg
kl_louise@hotmail.com
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. oktober 2018 - 10:11 #1
Dine favoritter skal ligge i C:\Users\[brugernavn]\Favorites

Det burde de stadig gøre - en opgradering burde slet ikke røre ved favoritterne.

Mon ikke snarere du er vant til at bruge favorit baren, og den ikke er slået til? - tryk på ALT tasten på tasteturet, for at aktivere menulinjen. Under "Vis" kan du finde den som værktøjslinje, og slå til.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2018 - 10:12 #2
Er du sikker på at de ikke ligger under Brugere Dit navn i Stifinder?

https://ibb.co/mKZwop
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. oktober 2018 - 10:12 #3
...I øvrigt er favoritterne flyttet op under "stjernen" til venstre for adresselinjen - det kan ske du ikke har opdaget den?
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2018 - 10:18 #4
Oppe til højre!
https://ibb.co/kUznTp
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. oktober 2018 - 10:34 #5
.....Til højre :-)
Avatar billede Smilewithyou33 Juniormester
09. oktober 2018 - 11:21 #6
Ole_madsen
Jeg har lige været på c-drevet, brugere, mig og favoritter - der ligger ikke en eneste af de RIGTIG mange hjemmesider, jeg havde gemt.... :-( desværre....... de kan da ikke bare forsvinde.......
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2018 - 11:31 #7
#6 Nu fortæller du jo ikke hvilket styresystem! Hvis Windows 10 og du har opdateret til Windows 10 version 1809 Kan de sagtens være borte.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. oktober 2018 - 12:02 #9
Hvis du "bare" har opdateret selve Internet Explorer, burde det ikke kunne ske. Men som jeg husker det er IE11 indbygget i Windows 10 - så du har kun kunne opgradere hvis du kører Windows 7 eller 8...

Hvis det er selve Windows 10 du har opdateret, er det sandsynligvis problemet med seneste opdatering, som Poko linker til en artikel om.
Denne artikel beskriver bedre hvad du skal gøre: https://www.computerworld.dk/art/244988/microsoft-brug-ikke-pc-en-hvis-windows-10-opdateringen-har-slettet-dine-filer

...kort og godt - stop med at bruge maskinen, og kontakt Microsoft support....

....Sandsynligvis kan du med et data-recovery værktøj være heldig at finde de slettede filer. Men des mere du bruger den, jo større sandsynlighed er der for at de slettede filer overskrives.
Avatar billede Smilewithyou33 Juniormester
09. oktober 2018 - 12:29 #10
Ole_madsen
Undskyld havde ikke set, at du skrev noget med styresystem... jeg kører med window 10.... men det er et stykke tid siden, at jeg opdaterede til windows 10.... det er her indenfor den sidste uge, at jeg har opdateret til  explorer 11...

Jeg har prøvet at srive til microsoft support men de svarer mig ikke....kan jeg mon gøre noget i den henseende...?
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2018 - 12:36 #11
Jeg skal nok lade være med at blande mig yderligere men Explorer 11 har altså ikke haft en opdatering på Windows 10 den var de fra begyndelsen :-(
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2018 - 12:49 #12
I øvrigt hvor har du skrevet til support? Jeg ser ikke dit spørgsmål nogen steder.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. oktober 2018 - 13:09 #13
Der er noget helt galt, hvis du har opdateret Internet Explorer TIL version 11... - som både Poko og jeg antyder, er den indbygget in Windows 10 fra start af... - det kan læses her: https://support.microsoft.com/da-dk/help/4026136/windows-10-use-internet-explorer

Det er muligt du har installeret en opdatering til selve version 11 - men du har ikke opdateret til den.

Prøv lige engang at trykke Windowstast+R - og så skrive winver fulgt af enter - det vil kalde en "om windows" boks frem, hvor der står præcis hvilken version du kører. Jeg kører eks. i øjeblikket Version 1709 (OS Build 16299.665) på denne PC.

HVIS din version starter med 1809, så er det selve Windows der er opdateret, og så gælder ovenstående artikler.

Hvis du kører et versionsnummer lavere end 1809), er der noget andet galt.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2018 - 14:00 #14
Har du forsøgt at gendanne systemet til før dit problem opstod?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2018 - 14:56 #15
Kør lige den winver før du forsøger system  gendannelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2018 - 14:57 #16
Og fortæl hvilken version det er du har på pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 13:58 #17
Louise er du stadig med her??