Avatar billede Mala Praktikant
09. oktober 2018 - 18:50 Der er 4 kommentarer

Vandmærke kommer ikke med når dokument udskrives

Har oprettet et dokument med et vandmærke.
Jeg kan se vandmærket, men når jeg printer ud, da kommer vandmærket ikke med.
Vandmærket er lysegråt.

Skal man gøre noget specielt for at få vandmærket med ved udskrift?
Nogle specielle indstillinger eller lignende?

Er der en nedre grænse for hvor lys en grå farve man kan indsætte som vandmærke?
Avatar billede milter Ekspert
09. oktober 2018 - 19:51 #1
Hvilken printer bruger du, og hvilken Word-udgave bruger du?

Indstillinger i begge har indflydelse på, om vandmærke kommer med eller ej ved print.

Hvis du på computerens skærm kan se gråfarven, burde den også komme med på print, hvis altså alle andre indstillinger er korrekte.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2018 - 20:07 #2
s/h eller farveprinter - s/h er ikke så gode til meget lyse farver.
Avatar billede Marilan Praktikant
10. oktober 2018 - 06:53 #3
Det er word fra Microsoft office 15 og printeren er en Canon 52551.
Der er desuden et farvet logo på, så jeg har printet i farve.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. oktober 2018 - 08:13 #4
Du skal i "File", "Options", "Display" og sætte hak i "Print background Colors and images" i "Print Options" afsnittet. I den engelsksprogede udgave... - sig til hvis jeg skal forsøge at oversætte.

Sådan har det i øvrigt været så længe jeg kan huske - i hvert fald siden office ´97 :-)