Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 22:02 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

ny installation af windows 10 home

Har haft en del problemer her: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1025657, så nu må jeg gå den tunge gang. Det er ikke mange uger siden jeg købte pc`en (desktop) hos MM-Vision, med windows installeret på.
Den har en digital licens, så jeg skal bare lige høre jer af om jeg blot skal finde en tilfældig windows 10 home og installere den?
Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 22:48 #1
Har måske fundet svaret. Downloader windows værktøjet og så må jeg tage den derfra.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. oktober 2018 - 23:09 #2
Hvis du har vigtige filer du vil gemme så gå i stifinder Gem Din mappe i brugere her er dine Dokumenter Billeder Musik Video osv.
https://ibb.co/n7jjyp
Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 23:19 #3
Tak for tippet. Alt det vigtige bliver automatisk backuppet og overført til min anden pc2:)
Avatar billede jcr18 Professor
13. oktober 2018 - 00:23 #4
Desværre lykkes det ikke at installere. Uanset hvilken handling jeg skal foretage mig spørger den om jeg vil tillade appen at ændre min enhed. Og så er der kun NEJ boksen at klikke i. Ved ikke om der findes nogen metoder hvor jeg kan snyde den?
Avatar billede Mikael Ekspert
13. oktober 2018 - 08:43 #5
Er fra dette link ??

Hvis du vælger at installere fra en ISO, så PLEJER det at fungere.

Husk bare at springe aktiveringen over under installationen da du allerede har en digital licens.

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede poko1 Ekspert
13. oktober 2018 - 08:59 #6
Den skal se ud som på billederne Hvor du har indsat et USB Stik tilladt at det der er på stikket overskrives nar stikket er færdigt hedder det ESD..USB (!:)
Windows 1809 Problemer.
Efter at have haft problemer med flere kunders update til den nyeste Windows 10 Opdatering til ”Version 1809:”  Har jeg lavet en vejledning Der går tilbage til den tidligere version.1803
Har jeg fundet ud af at fremgangsmåden der ligner Opgraderingen fra tidligere Windows versioner 7 / 8.1! Virker!
Jeg laver en ny Mappe på C: Drevet og kalder den ESD Hvortil jeg overfører den nuværende udgave af Windows 1803: Setup.
Hvorfra jeg starter installationen! Vælger at beholde systemet med mine filer og Programmer. Jeg venter med at søge efter opdateringer dette kan jo nemt gøres efter Windows opdateringen.!
0.    https://ibb.co/k9UYQo
1.    https://ibb.co/bxkgeU
2.    https://ibb.co/jKN569
3.    https://ibb.co/m4KtR9
4.    https://ibb.co/bHuzzU
5.    https://ibb.co/nqwweU
Avatar billede Mikael Ekspert
13. oktober 2018 - 09:33 #7
#6  Meget flot vejledning..

Spørgsmålet er så bare, om det ikke er bedre, at lave en helt ny/ren installation på den HD ??

Altså at slette/Wipe den HD, inden der startes helt forfra via usb installation.. ??

Der er jo tydeligvis problemer "et eller andet sted" iflg. den anden tråd. ;)
Avatar billede jcr18 Professor
13. oktober 2018 - 11:11 #8
Kære venner. Ja flot indsats må jeg sige og den er jeg særdeles taknemmelig for. Problemet har jeg nu fået løst men har da aldrig oplevet noget lignende. Jeg fulgte den oprindelige vejledning fra poko1, hvor jeg downloadede "værktøjet" til min USB. Oprettede ESD mappen på C-drevet og flyttede data fra usb over i mappen. Herefter klikkede jeg på setup og så var det at jeg fik spørgsmålet om jeg vil accepterede at appen ændrede............osv. Og her var det kun NEJ rubrikken der var at se, så her var situationen låst. ALT hvad jeg foretog mig blev afvist med den forespørgsel, om det så var at åbne en mappe, klik på exe.fil osv. Helt tydeligt at alt hvad der havde med sikkerhed at gøre forespurgte windows mig om. Og alt sammen forståelig nok når du jeg ikke kunne få lov til at blive ADMIN. Til sidst når jeg klikkede på en kommando så svarede kommandoen ikke, Så i min søgen endte det med, at jeg nulstillede pc`en og flyttede IKKE usb dataerne over på c-drevet. Jeg fik lov til at nulstille direkte via mit usb stik, slettede mine filer og så kørte det derudaf. Jeg sagde dog nej til at rense disken 100% (det må være det samme som en formatering kunne jeg forestille mig). Efter windows blev installeret havde alle menuer det udseende som det skulle have. Skyderen er nu flyttet ned så jeg omsider kunne få lov til at sige JA til forskellige kommandoer og ikke mindst er jeg dermed admin på min egen pc. Programmer bliver installeret uden problemer, windows er opdateret og alt kører som man kan forvente og som det jo skal. Såååå..........hvad der har været gang i har jeg virkelig ingen idè om men som nævnt, derhar vist være mange mærkelige problemer derude efter 1809 versionen blev udgivet. Igen mange tak for hjælpen.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. oktober 2018 - 11:52 #9
#9 Spam!
Avatar billede Mikael Ekspert
13. oktober 2018 - 12:01 #10
Du sidder nok med det "lille problem" at du på C drevet også har en Win 10 OLD.

Det er ret ligegyldigt, hvis du har nok plads på din HD..

Men lige den OLD er da vist noget "ged" at slette på en Win 10.. Jeg har endnu ikke fattet hvordan ;)
Avatar billede jcr18 Professor
13. oktober 2018 - 12:20 #11
Står det til mig bliver den simpelthen slettet så jeg kan være sikker på at der ikke ligger noget som kan give problemer. Jeg tager system backup nu og så bliver det den der kommer til at hjælpe mig hvis en nyinstallation skulle blive nødvendigt. Vil dog også lige oprette et systembackup via windows eget system og oprette et gendannelsespunkt.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. oktober 2018 - 12:25 #12
det er nu nemt nok! Højreklik på dit C: Drev Vælg egenskaber marker tomme felter tryk ok. Gentag dette og denne gang får du muligheden Ryd op i Systemfilerne  Marker alle tryk ok. Voila.
https://ibb.co/fg5sKU
Avatar billede Mikael Ekspert
13. oktober 2018 - 12:28 #13
Den OLD er nu speciel på win 10.. ;) Men det opdager du jo nok..

Noget med "admin ret" som skal rettes/ændres ??? Den har jeg endnu ikke fattet ;)

Derfor foretrak jeg en "ren" win 10 på en "ren" HD.. For så kommer der ingen OLD ??
Avatar billede poko1 Ekspert
13. oktober 2018 - 12:34 #14
# 14  Nu har jeg fjernet den på nok i nærheden af 2-300 Computere jeg har kun haft probemer med at fjerne den når kunderne har forsøgt fra stifinder! SÅÅÅÅ.
Avatar billede Mikael Ekspert
13. oktober 2018 - 12:45 #15
#14.. Tja husker ikke hvordan jeg forsøgte.. Men husker TYDELIGT, at det ikke var simpelt.. Så den old fik lov at blive hvor den var ;)
Avatar billede jcr18 Professor
13. oktober 2018 - 13:10 #16
windows old er slettet fra pc`en nu og så jeg følge den lidt. Men har så også et backup af hele systemet så det går nok.