Avatar billede ZeBa Ekspert
12. oktober 2018 - 22:06 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Råd til CMS søges

Skal oprette en hjemmeside. Har UnoEuro og har valget mellem Drupal og Joomla. Hvilket et er det nemmeste at bruge?
Har tidligere brugt WordPress, men opgav at finde ud af at bruge det.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2018 - 23:07 #1
joomla er noget bras
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. oktober 2018 - 00:33 #2
Ja det bliver jeg jo ikke meget klogere af.
Avatar billede keysersoze Guru
13. oktober 2018 - 02:09 #3
Hvert system hver sine fordele og ulemper - men kan du ikke opsætte WP bliver det efter min mening bestemt ikke lettere i de andre.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2018 - 10:47 #4
hvis ambitionen er en stor side med butik osv, så er det noget, der skal læres - er der tale om en lille klub-side med lidt tilmeldinger og billeder, så er det enklere.
Hvad (ca) vil du bruge siden til?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
13. oktober 2018 - 11:20 #5
Anbefaler WordPress, hvad var det du havde problemer med??

Drupal, Umbraco, Joomla, Magento osv. vil give dig størrer hovedpine ;-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. oktober 2018 - 20:40 #6
Den skal bruges til at lave dagbog på rejser med gallerier. Det er alt.
Jeg synes bare, at WP var så aldeles ikke-intuitiv. Og NextGen fik jeg aldrig til at fungere - deres support er håbløs.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. oktober 2018 - 07:46 #7
Se på sitemagic. Det kan køre uden database, og er meget simpelt, men kan meget.
https://sitemagic.org/Download.html
Avatar billede claes57 Ekspert
14. oktober 2018 - 08:56 #8
evt bare en blog på https://www.blogger.com
så styrer google resten
Avatar billede KlintWeb Juniormester
20. november 2018 - 14:59 #9
@sidwave skriver {i]"joomla er noget bras"[/i]. Uden yderligere kommentarer er det noget værre sludder
Joomla er det næstmest udbredte CMS, og det har vundet CMS Critic Awards som "Best Free CMS" de seneste 5 år - https://www.cmscritic.com/awards/
Det kræver lidt viden og en et godt framework/template for at sætte det optimalt op, men sat rigtigt op er det super bruger- og SEO-venligt.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
08. december 2018 - 02:04 #10
LOL - Der giver jeg @sidwave ret "Joomla er noget bras", og det vil være spild af tid at uddybe det, det er noget bras (punktum).
Avatar billede KlintWeb Juniormester
10. december 2018 - 15:43 #11
@a3-seo.dk useriøse postulater bliver aldrig sande af at blive gentaget.
Det her siger nok mere om dig end om Joomla
Avatar billede acore Ekspert
10. december 2018 - 17:36 #12
Hvis du havde svært ved at komme i gang med wordpress, så er der stor sandsynlighed for at du vil finde både Drupal og joomla sværere.

Find et mindre CMS, der kan det, du har brug for. Du kan finde en oversigt på https://www.opensourcecms.com, hvor du også kan teste mange af dem.

Mht hvad der er bras, så scorer både Drupal og joomla lavt på ovenstående link. Og lavere end wordpress.
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. december 2018 - 17:48 #13
Jeg bruger Joomla og det er betydelig nemmere end WP, som jeg simpelthen har opgivet
Avatar billede acore Ekspert
11. december 2018 - 08:22 #14