Avatar billede Mikael Ekspert
16. oktober 2018 - 11:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad "æder" min data ???

Jeg har et Telmore/TDC mobil data "4G" abonnement (2 x 20 GB data/md)

Men i de senere måneder, så er dagligt dataforbrug røget helt hen i vejret.
Jeg anvender udelukkende et 4G modem sat i en TP router.. (Det har jeg gjort i flere år nu)

Iflg. Telmore så har jeg igår (15 okt ) brugt over 1 GB data.
Idag (kun formiddag d. 16 okt ) allerede 251 MB.
( Se billedet på nedenstående link )

Jeg VED 100 % at d. 15 okt (igår) så har jeg udelukkende surfet lidt på nettet. Altså lidt avis, facebook m.m.
Det er KUN sket via min win 7 computer (Hvor al update er slået fra)
Der er hverken Chrome Cast, Andre computere tændt. Heller ikke Wifi på min mobil.
Heller ingen download overhovedet hverken d 15 eller 16 okt.

Router og modem slukker jeg når jeg går i seng, og tænder først næste morgen.

HVAD æder min data ???
  https://i.imgur.com/mG9tuXJ.png
Avatar billede Mikael Ekspert
16. oktober 2018 - 11:51 #1
Vedr mobilen.. Selvfølgelig er data heller ikke slået til..
Avatar billede Mikael Ekspert
16. oktober 2018 - 12:32 #3
#2  Takker.. Har installeret BitMeter 2 nu.. Men tvivler på, at jeg får opklaret HVAD der æder min data.. Men klart, så kan jeg holde BitMeter 2 op mod hvad Telmore viser af forbrug..
Bortset fra, at Telmores registrering ikke nødvendigvis er "her og nu"
Avatar billede Mikael Ekspert
17. oktober 2018 - 11:09 #4
Ved godt, at kun eet døgn næppe giver korrekt resultat.

Men lige nu ser det ud til, at Telmore registere et forbrug på mellem 2 og 3 gange/døgn MERE, end jeg kan registere via BitMeter og på min router ??

Prøver over en længere periode, inden jeg brokker mig.. ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
22. oktober 2018 - 07:00 #5
Er blevet lidt klogere på hvad der "æder" meget data.

Nu har jeg via BitMeter logget forbruget i 5 dage..

Det er IKKE Telmore, som registrer større forbrug end reelt brugt.. Det stemmer faktisk fint overens med BitMeter.

Den helt store "synder" er noget så simpelt, som avislæsning på nettet.. Bl.a. BT.
Tænker at det MÅSKE, er alle de live reklamer, som køre sideløbende ???
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. oktober 2018 - 08:37 #6
Adblock?
Avatar billede Mikael Ekspert
22. oktober 2018 - 09:12 #7
#6.. Tja ja..  Men tråden var mere, at få opklaret HVAD der snupper så meget data. ;)
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. oktober 2018 - 15:15 #8
#7
Men det fandt du jo ud af, så nu må vi koncentrere os på lösningen :-D Og denne kunne hedde Adblock.
Avatar billede Mikael Ekspert
23. oktober 2018 - 10:12 #9
Adblock installeret.. Nu må vi se, hvad det gør af forskel på data forbruget ;)