Avatar billede MariaS Novice
22. oktober 2018 - 16:47 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med windows update

Hej :)
Jeg har et problem med Windows update på min PC. Jeg har 2 vigtige opdateringer (Microsoft .NET Framework 4.7.2 til Windows 8.1 til x64 (KB4054566)) (Sikkerhedsopdatering til Windows 8.1 til x64-baserede systemer (KB3172729) og en valgfri opdatering (2018-10 Eksempelversion af månedlig samlet kvalitetsopdatering til Windows 8.1 til x64-baserede systemer (KB4462921))
Når jeg prøver at installere disse opdateringer giver den mig fejlkoderne 800F0922 og 80070476. Jeg har prøvet Windows update troubleshooter og jeg har prøvet alle forslagene herinde: https://support.microsoft.com/en-us/help/10164/fix-windows-update-errors men intet har virket.. Jeg har også prøvet at optimere computeren men det virkede heller ikke.  Jeg har læst mig frem til at den ene af opdateringer kan være årsag til at min computer fastfryser, hvilket den også gør, og det gør at jeg bliver nød til at slukke direkte på computeren, da den ikke reagere på andet..
Min PC kører på Windows 8.1 og vil helst slippe for at opgradere til Windows 10.

Nogen som kender løsningen til mit problem?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. oktober 2018 - 17:05 #1
Ren nysgerrighed - hvorfor bliver du hængende ved Win8.1?
Jeg gider ikke starte en religionskrig, der er længe til supporten på det udløber, men Win10 er blevet et godt OS og på rigtig mange punkter langt overhalet Win8.1?
Avatar billede poko1 Ekspert
22. oktober 2018 - 17:09 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2018 - 17:11 #3
#2 Man bør vel prøve at installere en af gangen med en genstart imellem ikke?
Sådan har jeg kunne klare sådanne problemer før i tiden. Har dog ikke haft problemer (endnu) med Win 10 opdateringer ;-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. oktober 2018 - 17:22 #4
#1
Jeg har haft Win 7 installeret siden dette OS kom frem i efteråret 2009, og synes det er super godt. Imidlertid hat det efterhånden mange år på bagen, og derfor har jeg i øjeblikket installeret Win 10 Pro på min bærbare. Indtil videre kører Win 10 overraskende godt og stabilt, samt ikke mindst er det kompatibelt med mange ældre programmer. Jeg har installeret Classic Shell så forskellen ikke er så stor fra Win 7.
Da Win 8 kom frem i 2012, købte jeg dette OS, men det var ingen succes, heller ikke da den store opdatering til Win 8.1 kom, blev det bedre. Jeg er tæt på at sige at Win 8/8.1 var en fejludgivelse på linje med Vista, samt ME (Mistake Edition) eller (Meget Elendig)
Avatar billede MariaS Novice
22. oktober 2018 - 17:57 #5
Nu er er det ikke fordi jeg har noget imod Windows 10.Har en bærbar med det styresystem, og er ganske tilfreds med det. Dog er det noget jeg helst vil undgå på min pc fordi jeg synes at det er dyrt lige at smide 1099 kr, og da jeg er studerende er det penge jeg ikke lige har :)
Jeg har også prøvet at installere dem en af gangen og genstartet en del gange det har dog ikke ændret resultatet.
Poko1 jeg vil prøve at downloade dem direkte og se om det vil hjælpe :) vil vende tilbage hvis det ikke har hjulpet.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2018 - 18:21 #6
Hej MariaS

Du bør selvom det virker melde tilbage, og er der et indløg der har løst problemet for dig, så markerer du det som løsning :-)

På den måde sikrer man sig at andre med tilsvarende problem kan bruge de erfaringer der kommer frem i tråden her.
vh 220661
Avatar billede MariaS Novice
22. oktober 2018 - 18:39 #7
KB4054566 gik i gang med at installere, og stoppede og gav mig denne besked:
.Net Framework 4.7.2 er ikke installeret, fordi:

Uspecificeret fejl.

KB3172729 Sagde bare med det samme at opdateringerne ikke kan anvendes på min computer.
Avatar billede INK Ekspert
22. oktober 2018 - 18:57 #8
Hvis man har en gyldig installation af Windows 7, 8 eller 8.1, så er det gratis at opgradere til Windows 10. Har opdateret en Win7 maskine for 5 dage siden.
Avatar billede MariaS Novice
22. oktober 2018 - 19:01 #9
Kan du sende et link, eller fortælle hvordan jeg gør? Har prøvet at undersøge det, men kunne ikke finde frem til det så gik ud fra at det ikke var gratis længere :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2018 - 19:17 #10
#8 Ink jeg lægger lige dette link ind:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1023858?k=8297698
Hvis der er mere at tillægge så skriver du bare mere ind :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2018 - 19:19 #11
Det skulle være en beskrivelse af hvordan man opgraderer Maria.

Ink råder dig videre. Har ikke selv opgraderet på lang tid, og som jeg forstår det skal man have en Microsoft Konto for at gøre det, og det har jeg ikke på mine computere :-)
Avatar billede INK Ekspert
22. oktober 2018 - 19:28 #12
På den seneste brugte jeg faktisk ikke en Microsoftkonto, så det virker også uden :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2018 - 19:29 #13
Kanon :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
23. oktober 2018 - 08:05 #14
Prøv dette Update fejlfindings værktøj.
https://aka.ms/diag_wu
Avatar billede MariaS Novice
23. oktober 2018 - 14:25 #15
Nu har jeg opgraderet til Windows 10 og det ser ud til at det var løsningen! har i hvertfald ikke haft nogen problemer :) Tusind tak for hjælpen alle sammen!
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2018 - 15:47 #16
Held og lykke med det nye system :-)