Avatar billede compac Seniormester
25. oktober 2018 - 21:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Google kalender har skiftet sprog

På min hjemmeside har Googlekalenderen skiftet sprog ved fanerne: "uge og  måned" samt "hvornår, hvor og beskrivelse".
Hvordan får jeg sat den tilbage til dansk?
vandrefuglene.dk
Avatar billede compac Seniormester
25. oktober 2018 - 21:22 #1
Google kontoen er sat til dansk og de øvrige oplysninger på google er danske.
Avatar billede posten Ekspert
25. oktober 2018 - 23:22 #2
har selv lige luret fejlen er både på google og explorer går udfra din dato også står på engelsk
har som det sidste lige været på opera det er det samme
Avatar billede Slater Ekspert
26. oktober 2018 - 09:04 #3
Datoer og tidspunkter kan rettes til dansk ved at tilføje &hl=da til iframens URL - det kan også gøres i indstillinger i Google Calendar, når man laver indlejringskoden. Men interface-elementerne, det ser ikke umiddelbart ud til at der er noget at gøre ved dem. Hvis ikke det er valgt af brugerens system, så må det være en fejl fra Googles side at den har ændret sig.
Avatar billede compac Seniormester
26. oktober 2018 - 14:33 #4
Desværre virker det ikke. Hvis man skifter sprog har det kun indflydelse på selve datoens syntax. Jeg har efterprøvet det her:
https://calendar.google.com/calendar/embedhelper?src=philippe.chappuis@gmail.com&ctz=Europe/Zurich

Hvis man ændrer på "sprog" indsættes hl=da&, men mit problem løses ikke.
Avatar billede compac Seniormester
26. oktober 2018 - 15:03 #5
Nåhh- jeg opdager lige at link kan bruges hvis man er logget ind.
Avatar billede posten Ekspert
26. oktober 2018 - 18:12 #6
vi afventer og ser hvad der dukker op