Avatar billede ranni Forsker
27. oktober 2018 - 15:20 Der er 8 kommentarer

Sletning af gamle programmer.

Hej.
Jeg har fået/købt en del nye programmer ved Opgradering.
Kan jeg så slette de for gamle programmer.
De opgraderede ligger i mapper ved siden de gamle mapper.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. oktober 2018 - 15:24 #1
de gamle skal afinstalleres - vælg endelig den rigtige version i listen over programmer.
Avatar billede ranni Forsker
27. oktober 2018 - 15:55 #2
Hej claes.
Når et program opgraderes bruger det vel noget fra det gamle program ??
Når jeg så sletter det gamle ??? mangler det " noget" vel et eller andet sted.??
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2018 - 16:14 #3
De programmer du har opgraderet, har du nogle filer på pc der er gemt med det gamle program?
Og kan det nye opgraderede program åbne den gamle fil?
Avatar billede ranni Forsker
27. oktober 2018 - 16:28 #4
Jeg har endnu ikke forsøgt at slette de for gamle programmer.
Det irriterer mig bare at der ligger og fylder nogle programmer, jeg ikke har brugt det sidste år, fordi jeg har ny version i brug.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. oktober 2018 - 16:44 #5
Typisk, så er gamle fx 32bit, og den nye er 64bit - eller free & Pro versioner. De deler ikke noget og kan frit afinstalleres. Glipper den nye version, så kan den geninstalleres.
Avatar billede falster Ekspert
27. oktober 2018 - 16:45 #6
Hvis en ny version af et givet program installeres i samme mappe(r) som den gamle version - det foreslår det ofte selv i starten af installeringen - bør det have ryddet op i mappen, således at der ikke ligger overflødige "gamle" filer. Dvs. det opfører sig som en opdatering.

Hvilket program drejer det sig om?
Avatar billede ranni Forsker
27. oktober 2018 - 17:23 #7
Det drejer som nogle Ashampoo, Cyberlink, Magix, ACDsee , Adobe, Corel og Nero .
Avatar billede ranni Forsker
27. oktober 2018 - 17:32 #8
Jeg kan forstå lidt usikkerhed om spørgsmålet.
Jeg tror ikke ,jeg skal bruge Revo Unstl. pro, der finder jo alt.
Jeg skal vist kun bruge Win 10 Uninstl.