Avatar billede Bordeaux Juniormester
29. oktober 2018 - 16:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Headset mikrofon optager kun puste lyde.

Jeg har en stationær computer jeg har prøvet at sætte 2 forskellige headset til. I begge tilfælde virker mikrofonen kun når jeg puster ind i den (eneste lyd den opfanger). mikrofonenerne virker fint i min bærbar.

Ved i hvad der er galt og hvordan jeg fikser det?
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2018 - 21:10 #1
Det lyder besynderligt. Har du været inde under Kontrolpanel/Lyde og set efter om dit headset et aktiveret? Prøv også at klikke på højtaler ikonet nede i højre hjørne, og se efter lydstyrken.
Avatar billede Bordeaux Juniormester
29. oktober 2018 - 22:43 #2
Ok opdagede lige at de 2 headset opfører sig forskelligt.

Det ene virker kun når jeg puster ind i den. Ikke når jeg rører ved den, og den spiller ikke lyde fra computeren.

Den anden registrerer når jeg rører ved den (men ikke når jeg puster) Og den spiller lyde fra computeren. (f.eks. sætter jeg musik på bliver musikken indtalt)
Ingen af dem registrerer når jeg taler i dem.

http://prntscr.com/lbzphw Troubleshoot med den nederste siger den at alt er pefekt. Hvis jeg troubleshooter med "Line In" siger den at de ikke er plugget ind (Er det som det skal være?)

http://prntscr.com/lbzq3u Kan ikke sætte de 2 andre som standard?
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2018 - 11:12 #3
Jeg har desværre ingen erfaring med mikrofoner. Jeg har godt nok et Bluetooth headset sat til, men jeg bruger det kun som hovedtelefoner.
Jeg kan se under lyde, at der kommer en grøn markering, når de sættes  til.
Men der er andre her på E. som har erfaring med den slags, så du skal nok fortælle hvordan det headset er tilsluttet. https://pic2url.dk/Lydejpg
Avatar billede Bordeaux Juniormester
30. oktober 2018 - 20:17 #4
Headsettet er tilsluttet omme bagved computeren.
Jeg er virkelig desperat efter at få mic til at virke.

Tror i det ville virke at købe et bluethooth eller usb headset? Eller ville det bare være spild af penge.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2018 - 00:35 #5
Jeg ved det ikke fordi jeg ikke bruger mikrofon på PC. Jeg har prøvet mikrofonen på  min telefon, og der virkede den udmærket. Den er såmænd ganske billig, 149 Kr.
plus fragt. Det er denne her:https://www.avxperten.dk/bluetooth-hovedtelefoner/bluetooth-on-ear-hoeretelefon-hvid-streetz.asp (fås også i blå/sort.)
Men dit spørgsmål er gledet ud af syne, så jeg vil foreslå, at du lukker her, og selv tager den grønne løsning, og så opretter spørgsmålet igen. Men først i morgen, så nogle flere brugere ser det. :-)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2018 - 00:42 #6
Ps. Man kan ikke gå ret mange meter væk fra computeren, hvis det ikke er i lige linje, før lyden bliver ustadig.