Avatar billede Dinah Novice
30. oktober 2018 - 18:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

3 sande hviser, men ingen falske?

Hej,
Jeg kan simpelthen ikke knække denne.

Jeg har en værdi i celle E4
Hvis værdien er >0,5, skal den returnere - "Jubi"
Hvis værdien er <0,5, skal den returnere - "næsten"
Hvis cellen er uden værdi, skal den returnere - "tom"/"blank"
(Hvis funktionen er i celle G4.)

Der er som jeg ser det, har jeg tre sande hviser, men ingen falske, for hvis den ene er falsk skal den jo returnere en af de andre sande.
Jeg har simpelthen stirret mig blid på formlen, håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe.

På forhånd tak
Dinah
Avatar billede kabbak Professor
30. oktober 2018 - 19:20 #1
=HVIS(E4="";"Tom";HVIS(E4<0,5;"Næsten";HVIS(E4>=0,5;"Jubi")))

Du skal have en af dem med =, enten >= eller <=, jeg har her taget E4>=0,5
Avatar billede Dinah Novice
30. oktober 2018 - 21:22 #2
Tusind tak Kabbak, præcis den løsning jeg ikke selv kunne komme frem til.